وزیر راه و شهرسازی:

تولیدات ما بدون ممنوعیت به آمریکا صادر خواهد شد

۱۳۹۴/۰۴/۲۴ - ۱۲:۲۴:۴۰
کد خبر: ۳۰۰۰۵۷
تولیدات ما بدون ممنوعیت به آمریکا صادر خواهد شد
آخوندی: در سفری که به فرانسه داشتم با دو شرکت بزرگ هواپیمایی برای ناوگان هواپیمایی کوتاه برد بحث و گفت و گو کردیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری برنا، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی در جلسه امروز هیات دولت در جمع خبرنگاران گفت: تاریخ ایران لقب جدیدی را به خود گرفت و قطعا منطقه تغییر بنیادین خواهد داشت. پروژه اسراییل بعد از جنگ جهانی دوم حتما با بحران مواجه خواهد شد و پروژه داعشی ها نیز با مشکل مواجه خواهد شد و مهم این است که ایران به عنوان لنگر ثبات در منطقه است و با کمک کشورهای جهان می توانیم امنیت جدیدی را ایجاد کنیم.

وی با اشاره به لغو تحریم ها و گسترش خطوط حمل و نقل گفت: ما می توانیم حمل و نقل های مستقیم به ایران داشته باشیم. ما خطوط بین المللی در سواحل ایران نداشتیم. در زمینه هوانوردی نیز از تمامی خطوط بین المللی دعوت می کنیم که پروازهایی را که به ایران قطع کرده بودند را از سر بگیرند. ما از این پس امکان خرید لوازم دسته اول از سازندگان بزرگ جهانی خواهیم داشت و بیش از شصت و هفت فرودگاه ما که حلقه کوتاه برد داشتند اصلاح خواهد شد.

 وی در ادامه افزود: در سفری که به فرانسه داشتم با دو شرکت بزرگ هواپیمایی برای ناوگان هواپیمایی کوتاه برد بحث و گفت و گو کردیم و همچنین مذاکراتی با شرکت های بویینگ و ایرباس داشتیم تا بتوانیم سیستم حمل و نقل خود را گسترش دهیم.

وی با اشاره به حوزه ریلی در کشور بیان کرد: در حوزه ریلی می توانیم با تامین لوکوموتیو، واگن و ریل در سطح توان داخلی بیشتر استفاده کنیم و با همکاری تولیدکنندگان داخلی در این حوزه ارتقای فناوری داشته باشیم.

وی در پایان با اشاره به توافق هسته ای گفت: آنچه که در این توافق اتفاق افتاد اجازه می دهد که شرکت های اروپایی که امکان معامله با ایران را نداشتند آمادگی همکاری پیدا کنند و تولیدات ما بدون ممنوعیت به آمریکا صادر خواهد شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز