امیر اسماعیلی خبر داد؛

رونمایی از چندین سامانه دفاعی در شهریورماه

۱۳۹۴/۰۴/۲۵ - ۱۴:۱۹:۵۲
کد خبر: ۳۰۰۳۲۴
رونمایی از چندین سامانه دفاعی در شهریورماه
فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از رونمایی از چندین سامانه دفاعی ایران اسلامی از روز 10 شهریورماه خبر داد و گفت: ایران اسلامی در فضای تهدید از روش‌ها و سازوکارهای بومی متکی به توان داخلی بهره می‌گیرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، امیر سرتیپ فرزاد اسماعیلی در حاشیه محفل انس با قرآن که در مرکز آموزش پدافند پایگاه هوایی سمنان برگزار شد، اظهار کرد: صفر تا 100 ساخت و بومی‌سازی سیستم‌های دفاعی کشور به دست توانمند نیروهای داخلی انجام می‌شود.

وی به بهینه‌سازی برخی سیستم‌های خریداری شده در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص)ارتش اشاره و تصریح کرد: در طرح بهینه‌سازی، سیستم‌هایی که از قبل خریداری شده با هدف جلوگیری از امکان اشراف دشمن بر سیستم‌؛ سامانه‌های تولیدی کاملا بهینه‌سازی می‌شوند به طوری که با این تغییرات، دیگر آنها از سازوکار آن شناختی نخواهند داشت.

 

بهینه سازی قطعه به قطعه S200 در ایران

وی به بومی‌سازی S200 در کشور اشاره و اضافه کرد: این سیستم با ابتکار نیروهای توانمند کشورمان کاملا تغییر کرده و به طور کامل با سیستم اولیه متفاوت‌ است به طوری که می‌توان گفت تنها اسم آنهاS200 است چرا که قطعه به قطعه آن در داخل بهینه سازی و تغییر یافته است و از این رو قابل کپی نیز نیست.

امیر اسماعیلی در پاسخ به پرسشی در خصوص جایگاه ایران در منطقه، خاطرنشان کرد: بی‌تردید، مهمترین جایگاه و رتبه ما، استقلال کامل است؛ چرا که ما بر روی پای خود ایستاده‌ایم و از این رو هیچ کشوری در منطقه قابل مقایسه با توان دفاعی جمهوری اسلامی ایران نیست.

 

موفقیت‌ چشمگیر ایران در سیستم‌های شنود هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از موفقیت‌های چشمگیر ایران در سیستم‌های شنود خبر داد و افزود: بی‌تردید این سیستم‌ها و تولیدات دفاعی با قرار گرفتن در زنجیره پدافند هوایی موجب ارتقاء میزان امنیت آسمان کشور خواهند شد.

 

آسمان ایران از امن‌ترین آسمان‌های جهان است

وی تصریح کرد: با تلاش‌هایی که صورت گرفته پوشش شنود کشور هم راهبرد میان‌برد و هم دوربرد دارد. ضمن اینکه با پیشرفت‌هایی که داشته‌ایم سیستم‌های موشکی و دفاعی ما خاصیت روبرویی با رادارهای میانبرد و دوربرد را دارد.

 

سامانه‌های پدافندی و دفاعی ایران، حامل پیام صلح و دوستی است

این مقام ارشد نظامی، آسمان ایران را از امن‌ترین آسمان‌های جهان ارزیابی کرد و گفت: گسترش و پیشرفت در سامانه‌های پدافندی و دفاعی ایران، حاوی پیامی جز صلح، دوستی و امنیت برای جهان و بویژه کشورهای منطقه نیست.

وی با تاکید مجدد بر اینکه آسمان ایران در شمار امن‌ترین آسمان‌های جهان است، خاطرنشان کرد: این امنیت و صلح با توکل به خداوند و با اتکاء به توان داخلی و همین سامانه‌ها و تجهیزات بومی شده است.

وی از کشف و شناسایی به مثابه یکی از مهمترین بخش‌های پدافند هوایی یاد کرد و گفت: امروز در همین راستا پدافند با استفاده از رادارهای ساخت داخل و استقرار آنها در مناطق مختلف مورد نیاز به رصد کامل آسمان آبی ایران اسلامی می‌پردازد.

 

پوشش مناطق هسته‌ای و مناطق جنوب شرقی توسط چندین سامانه دوربرد

امیر اسماعیلی تصریح کرد: چندین سامانه دوربرد موشکی، بخش مهمی از مناطق هسته‌ای و مناطق جنوب شرقی کشور را کاملا پوشش می‌دهد. ضمن اینکه سامانه‌های دوربرد دارای عمق بالا در کشورهای فرامنطقه‌ای است.

 

برپایی 119 محفل انس با قرآن در قرارگاه پدافند هوایی

فرمانده قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش جمهوری اسلامی ایران از برپایی 119 محفل انس با قرآن در این قرارگاه خبر داد و افزود: علاوه بر این 770 کلاس قرآنی در قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیا(ص) ارتش برگزار شده است.

وی، با بیان اینکه ارتش در کنار مسائل علمی به مسائل اعتقادی و ایمانی توجه بسیار ویژه‌ دارد، خاطرنشان کرد: از آنجا که نیروها و کارکنان در یگان‌های هوایی، در مناطق صعب المعیشتی هستند باید به بعد روانی و اعتقادی توجه ویژه شود و قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیا نیز در همین راستا با بهره‌گیری از کلام نورانی وحی و معانی معنوی در جهت افزایش و بسط معنویت در نیروها تلاش جدی می‌کند چرا که اگر فرد در جهتی خلاف این راه نورانی حرکت کند به‌جای ستم‌ستیزی، ستمگر می‌شود.

نظر شما