اوباما:

توافق هسته‌ای با ایران فرصت تاریخی است

۱۳۹۴/۰۴/۲۸ - ۰۹:۴۰:۳۲
کد خبر: ۳۰۰۶۵۴
توافق هسته‌ای با ایران فرصت تاریخی است
رئیس جمهور امریکا در پیام هفتگی خود خطاب به مردم این کشور، توافق اخیر با ایران را یک فرصت تاریخی خواند که نباید آن را از دست داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، باراک اوباما با اشاره به توافق هسته ای ایران و 1+5 درباره برنامه اتمی تهران ، با این توافق به چیزی دست یافتیم که دهه ها دشمنی نتوانسته بود به آن دست یابد.

وی در پاسخ به سئوال منتقدان این توافق تصریح کرد: توافق هسته ای همه راه های ایران برای ساخت سلاح اتمی را خواهد بست، زیرا تهران به اندازه کافی مواد لازم برای ساخت ده بمب اتمی را در اختیار دارد اما با این توافق، آنها 98 درصد از این مواد را به خارج از این کشور منتقل می کنند و نمی توانند مواد لازم برای ساخت سلاح اتمی را تولید کنند. 

رییس جمهور امریکا در ادامه گفت: با این توافق، ما نظارت بی سابقه تمام وقتی بر تاسیسات اصلی هسته ای در ایران خواهیم داشت. با این توافق، بازرسان بین المللی به همه زنجیره تامین هسته ای ایران دسترسی خواهند داشت. فرایند راستی آزمایی که در این توافق در نظر گرفته شده است، جامع، سخت گیرانه و به قدری دقیق است که می توانیم اطمینان حاصل کنیم ایران به تعهدات خود پایبند می ماند.

وی در پایان گفت: در صورتی که ایران این توافق را نقض کند، تحریم هایی که اعمال شدند و اقتصاد این کشور را زمین گیر کردند، همان تحریم هایی که رسیدن به توافق را میسر کردند،  بار دیگر و به سرعت اعمال می شوند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز