وزیر نفت در جلسه مشترک با هیات آلمانی:

ایران متعهد به تامین انرژی جهان است

۱۳۹۴/۰۴/۲۹ - ۱۲:۵۰:۳۱
کد خبر: ۳۰۰۸۹۸
ایران متعهد به تامین انرژی جهان است
وزیر نفت با بیان اینکه روابط اقتصادی ، بازرگانی و فرهنگی آلمان و ایران از پیشینیه بسیار طولانی برخوردار است ، گفت: ما هیچ وقت دچار تخاصم نشده ایم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن نامدار زنگنه در جلسه مشترک اتاق بازرگانی ایران با هیئت عالیرتبه دولتی و خصوصی آلمان افزود: امیدواریم پس از رکود در روابط دو کشور سفر معاون صدراعظم آلمان به ایران اغازی برای تجدید روابط دو کشور باشد.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران جایگاه نخست را از لحاظ ذخایر گازی جهان و رتبه چهارم ذخایر نفت جهان را در اختیار دارد ، گفت : در این حال ایران خود را متعهد به تامین امنیت انرژی جهان می داند.

زنگنه تصریح کرد : به زودی در کمتر از سه سال تولید گاز ایران به هزار میلیون متر مکعب در روز و تولید نفت به چهار و هفت دهم میلیون بشکه خواهد رسید و ما در ماه سپتامبر قراردادهای جدید نفتی ایران را رونمایی می کنیم.

وزیر نفت گفت: با اتکا به گاز و نفت تولیدی قرار است سرمایه گذاری در پتروشیمی توسعه یابد و به همین خاطر طرح های متعددی در دست اجرا داریم که شرکت های آلمانی می توانند از این فرصت بهترین استفاده را ببرند.

وی با بیان اینکه می توانیم در آموزش های فنی و مدیریتی نیز همکاری بیشتری داشته باشیم ،گفت: در مذاکرات صبح خود با طرف آلمانی اعلام کردم که ایران علاقه مند به همکاری با شرکت های بزرگ و حتی کوچک آلمانی است.

زنگنه از پیشنهاد معاون صدراعظم آلمان برای فعال کردن کمیسیون مشترک اقتصادی و کشور خبر داد و گفت : پیشنهادی بسیار خوب است و ما باید زودتر پنجمین اجلاس اقتصادی دو کشور را فعال کنیم تا زمینه عملیاتی کردن اراده سیاسی رهبران دو کشور فراهم شود.

وزیر نفت با بیان اینکه ایران امروز با ایران 15 سال قبل بسیار تفاوت کرده است و شرکت های آلمانی باید به این تغییرات توجه کنند ، گفت : به نفع شرکت های آلمانی است که شرکت هایی را در ایران ثبت و با شرکای ایرانی فعالیت کنند.

وی گفت: همچنین نباید ایران را با جمعیت فعلی در نظر گرفت بلکه ما مرکز بازار 300 میلیون نفری منطقه هستیم.

زنگنه با تاکید بر اینکه در سالهای تحریم توانستیم بسیاری از مشکلات فناوری را خودمان حل و فصل کنیم ، گفت : در این مدت توانستیم کارهای مهمی در تامین نیازهای خود انجام دهیم.

وزیر نفت گفت: در سال2015 حدود 120 میلیون مترمکعب به ظرفیت تولید گاز ایران بدون همکاری کشورهای دیگر اضافه و باعث شگفتی شرکت های صاحب سبک در این حوزه شد.

وی با بیان اینکه ایران نیروهای انسانی آموزش دیده بسیار باارزشی در اختیار دارد ، گفت: شرکت های آلمانی می توانند از این نیروها استفاده بهینه کنند.

وزیر نفت خواستار فعال شدن روابط بانکی و بیمه ای دو کشور شد و گفت: امیدوارم شرکت های آلمانی و ایرانی همدیگر را پیدا کنند و روابط بانکی و بیمه ای دو کشور تنظیم مجدد شود تا

بتوانند در کمترین زمان ممکن بیشترین روابط را با هم ایجاد کنند.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز