وزیر دفاع:

متناسب با تهدیدات نیروهای مسلح خود را تجهیز می‌کنیم/ برنامه‌های موشکی خود را با قاطعیت اجرا می‌کنیم

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۰۸:۵۱:۵۱
کد خبر: ۳۰۱۱۰۹
متناسب با تهدیدات نیروهای مسلح خود را تجهیز می‌کنیم/ برنامه‌های موشکی خود را با قاطعیت اجرا می‌کنیم
سردار دهقان: آمریکایی‌ها باید بدانند دیگر ارباب دنیا نیستند و کسی آنها را در این موضع به رسمیت نمی‌شناسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا به نقل از اداره کل تبلیغات دفاعی وزارت دفاع، سردار حسین دهقان وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح در جمع مدیران و کارکنان وزارت دفاع طی سخنانی در خصوص توافق هسته‌ای، اظهار داشت: این توافق نتیجه مقاومت و رشادت ملت ایران، تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب اسلامی و هوشمندی و صلابت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای بود، که ‌موجب پذیرش موضع عزتمندانه جمهوری اسلامی ایران از طرف قدرت‌های بزرگ جهانی شد و گام نخست در مسیر حل و فصل مسائل هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران است که اجرای آن مستلزم رعایت کامل خطوط قرمز جمهوری اسلامی ایران و جلب اعتماد ملت ایران توسط 1 + 5 و نهادهای بین‌المللی ذیربط است.

 دهقان با بیان اینکه مذاکرات صورت گرفته صرفاً روی موضوع هسته‌ای بوده است، گفت: مسائل گذشته PPI با آژانس توافق شده و ما براساس آن اقدام خواهیم کرد و قطعاً اجازه دسترسی به اسرار نظامی و امنیتی خود را به هیچ مرجعی نخواهیم داد.

وزیر دفاع با اشاره به اینکه در دکترین دفاعی ما جایی برای سلاح‌های غیرمتعارف وجود ندارد و ما تولید، نگهداری و کاربرد آن را حرام شرعی می‌دانیم، افزود: تاکنون آمریکایی‌ها بایستی متوجه این معنا شده باشند که عوامل قدرت دفاعی و ملی بر اینگونه تجهیزات و سلاح‌ها استوار نیست و ما برای تسلیح و تجهیز نیروهای مسلح کشورمان از هیچ مرجعی اجازه نمی‌گیریم و متناسب با تهدیدات نیروهای مسلح خود را تجهیز می‌کنیم.

دهقان تصریح کرد: مسایل مربوط به موشک‌ها نیز، هیچگاه در دستور کار مذاکرات هسته‌ای نبوده و نظام برنامه‌های خود را در این زمینه با قاطعیت به اجرا می‌گذارد.

سردار دهقان در بخش دیگری از سخنان خود گفت: اینکه آمریکایی‌ها اقدام به رجز خوانی کرده‌اند و تصور می‌کنند توانسته‌اند چیزی را بر ملت ایرانی تحمیل کنند ناشی از شناخت نادرست آنان از ملت ایران است.

وزیر دفاع تأکید کرد: آمریکایی‌ها باید بدانند دیگر ارباب دنیا نیستند و کسی آنها را در این موضع به رسمیت نمی‌شناسد.

دهقان در ادامه گفت: فراموشکاری رئیس جمهور،‌ مشاورین و مقامات مسئول قبلی و فعلی آمریکا در رابطه با میزان تأثیر تهدیدات و اقدامات آنها بر روی اراده، مقاومت و ایستادگی ملت ایران حقیقتاً موجب تعجب است و این چیزی نیست جز قدرت و نفوذ لابی صهیونیستی بر ارکان تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری آمریکا که در آن تنها منافع و امنیت اسراییل مورد توجه است نه منافع مردم آمریکا که با مالیات آنان هزینه خواسته‌ها و امیال رژیم صهیونیستی تامین می‌گردد.

وزیر دفاع با اشاره به آزمایش‌های هسته‌ای‌ اخیر آمریکا همزمان با مذاکرات 1+5 با ایران گفت: این اقدامات دلالت بر عدم پایبندی آنها به صلح و امنیت جهانی است و به همین علت است که ملت‌ها و دولتهای مستقل نمی‌توانند هیچگاه به آمریکا اعتماد کنند.

وزیر دفاع در پایان تصریح کرد: امروز که اراده‌ سیاسی ملت ایران در مجامع و افکار عمومی جهانی دال بر عدم ورود به تولید سلاح هسته‌ای آشکار و به اثبات رسیده است. خلع سلاح هسته‌ای در سطح منطقه و جهانی که هدف اصلی NPT بوده، بایستی به عنوان عامل اصلی حفظ و توسعه ثبات و امنیت در اولویت اقدامات جهانی قرار گیرد و آمریکا در رأس این مسئله قرار دارد.

نظر شما