زمانی که منافع جناحی بر منافع ملی می‌چربد؛

نمایندگان نگران فقط سوال پرسیدند و جواب مهم نبود

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۱:۰۴:۱۴
کد خبر: ۳۰۱۱۷۹
نمایندگان نگران فقط سوال پرسیدند و جواب مهم نبود
نمایندگان سوال کننده که سابقه انتقادهای تند و غیرمنصفانه علیه تیم هسته ای را در کارنامه خود داشتند حاضر به شنیدن پاسخ دکتر ظریف نشدند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، پس از حصول توافقنامه برخی سیاسیون که اکثر آن ها را افراد به ظاهر دلواپس تشکیل می دادند سوار بر موج تند انتقاد به تیم مذاکره کننده و متن توافقنامه حمله کردند. این حملات پس از تصویب قطعنامه روز گذشته شورای امنیت سازمان ملل متحد شدت گرفت و به نوعی باعث شد سوالات بسیاری در ذهن بهارستانی ها به وجود آید تا امروز سه شنبه جواب آن ها را از وزیر امور خارجه و رییس سازمان انرژی اتمی کشورمان بگیرند.

از صبح امروز 202 نماینده به ریاست علی لاریجانی در صحن علنی مجلس گرد آمدند تا توضیحات محمدجواد ظریف و علی اکبر صالحی را در ابطه با متن برجام را بشنوند.

ابتدا محمدجواد ظریف پشت تریبون بهارستان ایستاد و با متانت و آرامش سخنان خود را آغاز کرد. در آغاز سخنرانی ظریف تمامی نمایندگان با دقت به صحبت های وی گوش می دادند اما به تدریج تعدادی از نمایندگان دیگر تاب نشستن بر سر جای خود را نداشتند و از سویی به سوی دیگر می رفتند.

برخی نماینده ها در گوشه و کنار صحن در حالی که هنوز صحبت های ظریف تمام نشده بود و توضیحات وی به مسائل مورد بحث برخی محافل در روزهای اخیر رسید اجتماع های سه و یا چند نفره تشکیل می دادند.

وزیر امور خارجه کشورمان هنگام توضیحات خود این نکته را یادآور شد که متن برجام برای کشور الزام آور است و نه قطعنامه شورای امنیت، سپس خطاب به نمایندگان یادآور شد که فراموش نکنیم که بیش از همه رژیم صهیونیستی از این توافق وحشت دارد و برخی حواسشان باشد که ناخواسته در جبهه صهیونیست جهانی قرار نگیرند. بلافاصله بعد از این صحبت ها اکثر قریب به اتفاق نمایندگان با کلمه احسنت وی را تشویق کردند.

سخنان ظریف رو به پایان بود که منشی هیات رییسه تعدادی سوال را که توسط عده ای انگشت شمار از نمایندگان تهیه شده بود، تقدیم علی لاریجانی کرد تا وی نیز سوالات را مطرح کند. وزیر امور خارجه کشورمان قبل از هر امری یادآور شد که پاسخ این سوالات را در توضیحاتش داده است اما با این وجود بار دیگر پاسخ آن ها را داد. اما چرا برخی مجددا این سوالات را پرسیدند؟ دلیلش این است که در زمان ایراد سخنرانی محمدجواد ظریف، آن ها در حال شور در گوشه ای از صحن بودند و به توضیحات وی توجهی نکردند.

با این اوصاف باز هم نمایندگان سوال کننده که سابقه انتقادهای تند و غیرمنصفانه علیه تیم هسته ای را در کارنامه خود داشتند حاضر به شنیدن پاسخ دکتر ظریف نشده و مجددا در گوشه ای از مجلس به شور و سخن با یکدیگر مشغول شدند. گویا خودشان پاسخ سوالاتشان را می دانستند و تنها می خواستند به وظیفه جناحی و حزبی خود یعنی حمله به موفقیت تیم مذاکره کننده عمل کنند. این اشخاص حتی حاضر نشدند به توضیحات تخصصی و فنی دکتر صالحی که می توانست تمام نگرانی ها را برطرف کند گوش فرا دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز