عارف:

عده‌ای به‌دنبال بی‌دین نشان دادن اصلاح طلبانند

۱۳۹۴/۰۴/۳۰ - ۱۴:۲۰:۱۳
کد خبر: ۳۰۱۲۹۴
عده‌ای به‌دنبال بی‌دین نشان دادن اصلاح طلبانند
عارف اظهار داشت: عدّه ای که قدرت را از دست داده اند نمی خواهند شکست خود را قبول کنند و تمایل دارند هنوز در قدرت بمانند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا عارف در دیدار جمعی از اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد ورامین - پیشوا، با تبریک حلول ماه شوال به مذاکرات هسته ای اشاره کرد و گفت: در این مذاکرات بسیاری از " اولین ها " در تاریخ ایران وجود داشت. همین که ایران مدت زمان طولانی با شش قدرت جهانی به گفت‌وگوی فشرده پرداخت خود اولین بار در تاریخ ایران است.

وی افزود: همانگونه که رهبر معظم انقلاب تاکید کردند قضایای هسته‌ای نباید زمینه ساز دو دستگی در کشور شود و در این بین نقش نخبگان و بخصوص رسانه‌ها در برخورد با مذاکرات انجام شده و تبیین دستاوردهای آن برای مردم موثر و تاثیر گذار است.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در بخش دیگری از سخنانش به انتخابات مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: عدّه ای که قدرت را از دست داده اند نمی خواهند شکست خود را قبول کنند و تمایل دارند هنوز در قدرت بمانند و به همین دلیل است که انتخابات مجلس شورای اسلامی هم برای آنها و هم برای اصلاح‌طلبان بسیار مهم است.

عارف در ادامه با بیان اینکه متأسفانه عدّه‌ای بی اخلاق در تلاش بوده و هستند تا اصلاح طلبان را بی‌دین نشان دهند، افزود: این افراد تلاششان این است که بگویند اصلاح طلبان نماز نمی خوانند و روزه نمی گیرند و به این مسائل اعتقادی ندارند. این وظیفه تشکل هایی مانند انجمن های اسلامی است که اعضای خود را با معارف دینی بیشتر آشنا کنند و به انجام فعالیت های فرهنگی توجه بیشتری کنند. در این صورت دسیسه افرادی که در تلاشند اصلاح طلبان را بی دین نشان دهند باطل می شود.

وی همچنین بر لزوم رفتار حساب شده و غیر احساسی در بین فعالین دانشجویی تأکید کرد و افزود: در آینده قرار است جوانان و نسل سومی ها جای نسل اولی ها بنشینید و مسئولین ارشد نظام شوند لذا باید مراقب رفتارها و گفتارهایشان باشند و نیازی نیست انسان به هر انگ و تهمتی نسبت به خود واکنش نشان دهد.

رئیس بنیاد امید ایرانیان وجود سلایق مختلف در میان اصلاح طلبان را امری طبیعی دانست و گفت: وقتی ما از یک جبهه سخن می گوییم دیگر رفتارمان مانند یک حزب یا تشکِل سیاسی نیست و شامل یک طیف گسترده با افکار متفاوت است که البته باید مراقبت کرد این گستردگی زمینه ساز انشقاق و دودستگی نشود. باید رفتار ما زمینه ساز همدلی و هماهنگی در داخل جبهه و در نهایت در میان جریانات سیاسی باشد.

نظر شما