رییس کل بانک مرکزی:

۲۹مبلغ میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران است

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۰۸:۳۳:۲۶
کد خبر: ۳۰۲۴۲۷
۲۹مبلغ  میلیارد دلار دارایی‌های بلوکه شده ایران است
رئیس کل بانک مرکزی در خصوص رقم داراییهای بلوکه شده ایران که قرار است تا چند ماه آینده آزاد شود گفت: 23 میلیارد دلار داراییهای بانک مرکزی به اضافه شش میلیارد دلار دارایی های دولت، در کل رقمی بالغ بر 29 میلیارد دلار مجموع دارایی های بلوکه ایران را شامل می شود.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، ولی الله سیف در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما افزود: مابقی منابع و ذخایر بانک مرکزی شامل محدودیت تحریمها نمی شود و در جاهای دیگری سرمایه گذاری شده و در حال استفاده است.

وی همچنین در خصوص روند برخورد بانک مرکزی با بانکها و مؤسسات غیرمجاز افزود: حرکت بانک مرکزی در این جاده رو به جلو دنبال می شود و نهایتاً‌ هدف ما قرار گرفتن تمامی فعالیتهای بازار پولی کشور زیر چتر نظارتی بانک مرکزی است.

رئیس کل بانک مرکزی با تأکید بر وظیفه بانک مرکزی در صیانت از سپرده های مردمی گفت: بانک مرکزی اجازه ریسک کردن و سوء استفاده از منابع مردم را نخواهد داد و در این خصوص تمامی تلاش خود را بکار خواهد بست.

وی این هدف را دیدگاه کل نظام و همه قوا عنوان و اضافه کرد: امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم تمامی فعالیتها و واحدهای بانکی را تحت پوشش کامل خود قرار دهیم.

سیف در پاسخ به سرنوشت وامهای مسکن 80 و 60 میلیون تومانی گفت: در خصوص وام 80 میلیونی مسکن بانک مرکزی شرایط جدیدی را اعلام کرد مبنی بر اینکه متناسب با سپرده های قبلی مردم و زمان مناسب سپرده گذاری، می توانند از تسهیلات مسکن استفاده کنند.

رئیس کل بانک مرکزی در خصوص اطلاع نداشتن بانکها از وجود وام 60 میلیون تومانی مسکن که قرار بود بانکهای تجاری در اختیار متقاضیان قرار دهند افزود: الزامی در این باره برای بانکها ایجاد نشده البته بخشنامه ما به همه بانکها ابلاغ شده و ممکن است نبود اطلاع یک بانک از ابلاغ نشدن مصوبه از سوی اداره مرکزی بانک به شعب باشد.

وی در پایان با بیان اینکه برخی از بانکها در ابتدای سال 94 بدهکار بودند افزود: ممکن است محدودیت منابع مانع از انجام کار شده باشد اما آنچه مسلم است آنکه بانک مرکزی با این مصوبه در واقع محدودیتی که در گذشته به بانکها در خصوص پرداخت وام مسکن ابلاغ شده بود برداشته شده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز