دکتر روحانی در جمع مردم کردستان:

ایستادگی ملت باعث تعظیم غرب در وین شد/ از انرژی هسته‌ای مهم‌تر انرژی ملت است

۱۳۹۴/۰۵/۰۴ - ۱۰:۱۵:۰۹
کد خبر: ۳۰۲۵۰۱
ایستادگی ملت باعث تعظیم غرب در وین شد/ از انرژی هسته‌ای مهم‌تر انرژی ملت است
رییس جمهوری تاکید کرد: ایستادگی ملت ایران بار دیگر در وین باعث شد قدرتمندان سر تعظیم در مقابل ایران فرود آوردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان در بیستمین سفر استانی کاروان تدبیر و امید در جمع مردم کردستان اظهار داشت: کردستان سرزمین مقاومت و ایستادگی و نمونه ای ماندگار از میهن دوستی ایران عزیز است. در کنار مردم عزیز کردستان، پیش مرگان کرد مسلمان و همه دلاوران عزیز این سرزمین آباد و سرسبز و بیشه شیران کردی همواره از ایران دفاع کردند و شما همواره دیدبان دقیق ایران زمین بودید، پس درود و سپاس بر همه دیدبانان ایران.

وی در ادامه افزود: کردستان سرزمینی که همواره رأی به مردم سالاری و اعتدال داده است. کردستان سرزمینی است که در 24 خرداد 92 با 72 درصد رای حماسه آفرید. این دولت در برابر عظمت کردستان و مردم کردستان سر تواضع فرود می آورد و همه توان خود را برای توسعه کردستان عزیز به کار خواهد گرفت و رییس جمهوری ایران خود با تمام جدیت مسایل کردستان را دنبال خواهد کرد.

دکتر روحانی خطاب به مردم این استان اظهار داشت: مردم بزرگ کردستان، امروز روز پیروزی ملت ایران در برابر فشار و تهدید جهانی است. مردم ما بعد از دوازده سال مقاومت و ایستادگی در میدان منطق در میدان مذاکره توانستند عظمت ملت ایران را به رخ جهانیان بکشند. دیپلمات ها فرزندان رشید و قهرمان شما در برابر شش کشور بزرگ و قدرتمند جهانی به پیروزی تاریخی دست یافتند و شما ملت با مقاومت و ایستادگی خود جهان را در برابر خود تسلیم ساختید.

وی اضافه کرد: از انرژی هسته ای مهم تر انرژی ملت بزرگ ایران است. شما ملت با قهرمانی خود با انرژی بی پایان خود با ایستادگی خود توانستید کاری کنید که امروز قدرت بزرگ جهانی یعنی آمریکا اعتراف می کند که ایران تسلیم ناپذیر است. اینکه وزیر خارجه آمریکا در مجلس سنای آمریکا به صراحت می گوید ایرانیان را تهدید نکنید، این به معنای آن است که ملت شجاع ایران از روز اول تا امروز همواره با اتکا به خدا در برابر دشمنان و رقیبان پیروز بوده است.

وی ادامه داد: آنچه ما به دست آوردیم نصرت خداوند بود ایستادگی مردم باایمان بود، انسجام و وحدت در میان تمام ملت ایران بود، ملت ایران فرقی بین شیعه و سنی نمی گذارد. شیعه و سنی برادر و متحد یکدیگر هستند. ما پیرو قرآنی هستیم که گفته است ما برادریم و برابریم. اگر کسی می خواهد بین شیعه و سنی فرقی بگذارد خطا کرده است، اگر کسی می خواهد بین کرد و فارس و ترک و بلوچ و عرب فرقی بگذارد اشتباه کرده است، زیرا ما همه یک ملتیم. ایران سرزمین همه ماست و کردستان به عنوان چشم سرزمین ایران است.

وی با اشاره به ایستادگی ملت ایران بیان کرد: شما امروز می بینید با همت و ایستادگی شما و مقاومت شما به امید خدا ایران ما امن ترین و باثبات ترین کشور در تمام منطقه است. شما می بینید ملت ایران نه تنها از کردستانش حفاظت می کند از بغداد و اربیل هم حفاظت می کند. اگر دولت ایران اگر نظام جمهوری اسلامی ایران و اگر دلاوران ایران نبودند امروز اربیل و بغداد به دست تروریست ها سقوط کرده بود اما ملت ما پشتیبان همه ملت های مظلوم است. همانطور که از سنندج دفاع می کنیم از دهوک ، اردبیل و سلمانیه و حتی در تمام منطقه هر سرزمینی که مورد تجاوز قرار گیرد ملت ما دفاع خواهد کرد. ما به امید خدا منطقه مان ، عراق و تمام این منطقه را از تروریست ها با وحدت و انسجام پاک خواهیم کرد.

رییس جمهوری اضافه کرد: ما ملت بزرگی هستیم که نشان دادیم پیچیده ترین و مهمترین مسئله سیاسی جهان یعنی موضوع هسته ای پای میز مذاکره قابل حل اصت، بنابراین ما قادریم سایر مسایل را هم در این منطقه و جهان پای میز مذاکره با منطق حل کنیم.

رییس جمهوری تصریح کرد: ما امروز در جایگاهی قرار گرفته ایم که به همه دنیا گفتیم با فشار و تهدید و تحریم نمی توانید ملت ایران را تسلیم کنید. بنابراین جهان در برابر خاست ملت ایران، عظمت و ایستادگی ایران یک بار دیگر در وین سر تعظیم فرود آورد. البته متاسفانه طرف مقابل در سرزمین خود مشکلات فراوان دارد و به خاطر مشکلات فراوان خود هست که گاهی در بیان حرف ها دچار لغزش ها و خطاهای نابجا می شود. من به مسوولین دولت آمریکا به سیاسیون دولت آمریکا می گویم تصمیم بگیرید و در اتاق سیاسیتان خانه تکانی کنید. آن میزی که از او حرف می زنید پایه هایش در هم شکسته است.

وی گفت: همه جهانیان بدانند انشاءالله ما به مسیر خود ادامه می دهیم تا همه زنجیر های تحریم را بشکنیم  و شرایطی را فراهم کنیم که مردم ما از تمام حقوق حقه خود در سطح منطقه و سطح جهان به بهترین وجه استفاده کنند.

وی با اشاره به توجه دولت به بحث اقتصاد مقاومتی گفت: ما شرایطی را به وجود خواهیم آورد که مسیر توسعه، آبادانی، پیشرفت برای سراسر ایران و کردستان عزیز فراهم شود. به امید خدا بعد از این دوران باز هم اقتصاد مقاومتی را ادامه خواهیم داد. شرایطی را فراهم نخواهیم کرد که ایران سرزمین واردات کالاهای بیگانه باشد و کاری خواهیم کرد که ایران سرزمین تولید و سرزمین صادرات انواع کالاها برای منطقه و جهان باشد.

وی در ادامه ضمن ابراز تاسف از حادثه سیلاب اخیر اظهار داشت: حادثه ای که در روزهای اخیر پیش آمد و خوشبختانه سیلاب خسارات جانی به همراه نداشت، باعث تاسف ما شد. در روز چهارشنبه در هیات دولت اعلام کردم که باید خودمان را برای پیش بینی حوادث غیرمترقبه بهتر آماده کنیم و بهتر به مردم اطلاع رسانی کنیم تا غافلگیر نشوند. اما پس از این حادثه باید همه توان خود را برای جبران خسارت ها به کار بگیریم که قطعا این کار را خواهیم کرد.

دکتر روحانی در ادامه در تشریح طرح‌های دولت برای تسریع عمران و آبادانی کردستان به تصویب ۳۱ طرح و پروژه با اعتبار بالغ بر ۸۸۰ میلیارد تومان برای این استان اشاره کرد و گفت: دولت طرح‌های متعدد و متنوعی برای تسریع در روند توسعه کردستان در دست دارد که این ۳۱ طرح بخشی از آنها می‌باشد که در سال‌های ۹۴ و ۹۵ به طور کامل اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

رییس جمهوری اجرای باند دوم راه میاندوآب – کرمانشاه و تکمیل باند دوم راه همدان به سنندج و راه اصلی سنندج به مریوان در بخش حمل و نقل با اعتبار ۳۴۲ میلیارد تومان، اجرای طرح‌های سدسازی، آب‌رسانی، زهکشی، مدرن کردن شیوه‌های آبیاری و تکمیل تأسیسات فاضلاب در استان کردستان با اعتبار ۴۳۱ میلیارد تومان، تکمیل و بهره‌برداری از چند طرح در بخش نیروگاه‌های برق‌آبی، اجرای چندین طرح از جمله ساخت و تکمیل چند بیمارستان در استان با اعتبار ۲۰ میلیارد تومان و اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل و ساخت ورزشگاه در استان و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای بخش دانشگاهی استان و ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل زیرساخت‌های گردشگری کردستان و طرح‌های دیگری در بخش‌های صنعت و معدن و تأمین اعتبار برای سرمایه در گردش واحدهای صنعتی در استان، تکمیل واحدهای نیمه صنعتی در کردستان را از جمله طرح‌های مد نظر دولت برای تسریع توسعه و پیشرفت کردستان برشمرد.

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز