افزایش ۱۴ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۵/۰۷ - ۱۴:۵۷:۵۶
کد خبر: ۳۰۳۶۱۲
افزایش ۱۴ درصدی معاملات بازار برق بورس انرژی
در معاملات امروز چهارشنبه هفتم مرداد ماه 94 در بازار برق بورس انرژی 3,850 مگاوات برق به ارزش 44 میلیارد و 719 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش 14 درصدی را نشان می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با افت شدید مواجه شد و کاهش قابل توجه 6 درصدی را به ثبت رساند.

براساس میانگین وزنی قیمت، قیمت این بار هم موفق به شکستن خط مقاومت (خط قرمز رنگ) نشده و باز هم روند نزولی به خود گرفته و افت شدیدی را تجربه کرده است.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در بسیاری از سررسیدها افت شدید قیمت به ثبت رسید این امر متأثر از عرضه زیاد از سوی نیروگاهها و رقابت آنها برای فروش برق بود؛ به طوری که معاملات در برخی از نمادها نسبت به قیمت پایانی روز گذشته با حدود 50 هزار ریال کاهش به انجام رسید. شرکت های توزیع نیروی برق نیز با توجه به شرایط بازار محتاطانه عمل کرده و خریدهای خود را به صورت خرد انجام می دهند تا در صورت تداوم روند نزولی از قیمت های پایین تر نیز منتفع گردند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز