نماینده دائم ایران در سازمان همکاری‌های اسلامی در گفت‌وگو با برنا:

قدرت جمهوری اسلامی ایران غرب را وادار به مذاکره کرد/ کاهش تورم ساختار تحریم را فرو ریخت

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۱۰:۴۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۵۳۴۸
قدرت جمهوری اسلامی ایران غرب را وادار به مذاکره کرد/ کاهش تورم ساختار تحریم را فرو ریخت
کاردار سابق ایران در لبنان گفت: با وجود فشارهای بسیار زیادی که تحریم‌ها بر زندگی مردم گذاشت اما مردم از حمایت های خود از نظام دست برنداشتند.

حمیدرضا دهقانی‌پوده نماینده دائم ایران در سازمان همکاری های اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا با اشاره به سخنان دکتر روحانی در رابطه با اجبار غرب برای مذاکره با ایران، کاهش تورم در زمان تحریم را یکی از اصلی ترین عوامل این اجبار و نشانه بی اثر بودن تحریم ها برشمرد و اظهار داشت: اساس موضوع تحریم ها ظلم در حق مردم ایران بوده است. ما سال‌ها بود که بهNPT پیوسته ایم و در ابتدا سعی کردیم که فناوری هسته ای را از کشورهای غربی دریافت کنیم که با توجه به بدعهدی این کشورها پس از انقلاب اسلامی به سمت کشور روسیه رفتیم که در نهایت با توجه به عدم انجام تعهدات توسط این کشور خودمان با اتکا به دانشمندان جوان هسته ای کارها را به سرانجام رساندیم.

دهقانی پوده در ادامه افزود: آمریکا و اسرائیل با روش‌های مختلفی سعی در کنترل و متوقف کردن برنامه هسته ای ایران داشتند از قبیل ارسال ویروس های مخرب به سیستم سایت‌های هسته ای و یا ترور ناجوانمردانه دانشمندان هسته ای ایران که این روش‌ها لطمات بسیار زیاد به برنامه هسته ای ایران وارد کرد.

رئیس مرکز مطالعات خلیج فارس و خاورمیانه دفتر مطالعات سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه کشورمان خاطر نشان کرد: کشورهای غربی با اعمال تحریم‌های جدید و به قول خودشان فلج کننده و اضافه شدن آنها به تحریم‌های گذشته سعی کردند که ایران را وادار به دست کشیدن از حق مسلم خود در فناوری هسته ای کنند که این شیوه هم به علت رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم بزرگوار ایران و تدبیر دولت نه تنها نتیجه مثبتی نداشت بلکه ایران به پیشرفت های هسته ای رسید.

کاردار سابق ایران در لبنان هدف آمریکا و کشورهای غربی از اعمال تحریم‌ها را به وجود آوردن نارضایتی و در نهایت شورش مردم ایران برعلیه حکومت  و توقف روند پیشرفت فناوری هسته ای عنوان کرد و گفت: با وجود فشارهای بسیار زیادی که تحریم‌ها بر زندگی مردم گذاشت اما مردم از حمایت های خود از نظام دست برنداشتند.

وی همچنین با اشاره به گزینه های نظامی مد نظر آمریکا واسرائیل  گفت: با روی کار آمدن دولت اوباما در آمریکا روند تصمیم گیری در آمریکا تغییر کرد وسیاست مداران آمریکایی با درس گرفتن از سیاست های شکست خورده واشتباه دولت جورج بوش و همچنین شکست‌های متوالی آمریکا و اسرائیل در افغانستان، عراق، لبنان و قدرت عظیم نظامی و اعتقادی جمهوری اسلامی ایران از گزینه نظامی صرف نظر کرد و به مذاکرات منطقی روی آورد که در نهایت باعث شد که ما بتوانیم از حقوق خودمان دفاع کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز