استقبال کارشناسان لبنانی از دیدگاه های محمد جواد ظریف

۱۳۹۴/۰۵/۱۳ - ۱۳:۲۸:۴۶
کد خبر: ۳۰۵۳۸۱
استقبال کارشناسان لبنانی از دیدگاه های محمد جواد ظریف
مقاله محمد جواد ظریف در چهار نشریه عرب زبان منطقه با استقبال کارشناسان و تحلیلگران لبنانی مواجه شده است .

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، فاطمه عواضه ، خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم از بیروت گزارش داد : مقاله محمد جواد ظریف ، وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در چهار نشریه عرب زبان منطقه با استقبال کارشناسان و تحلیلگران لبنانی مواجه شده است .

ظریف در این مقاله که اول همسایه سپس خویشتن (الجار ثم الدار) نام دارد ضمن اشاره به تمایل جمهوری اسلامی ایران به توسعه مناسبات خود با کشورهای منطقه به بیان سیاست های تهران در خصوص سوریه و یمن پرداخته است . وی با اشاره به اینکه توافقنامه وین زمینه حل و فصل بسیاری از مشکلات منطقه ای و جهانی را فراهم نموده ، تاکید کرده است کشورهای منطقه به ساز و کارهای نوینی برای همگرایی و اتحاد نیاز دارند . بر این اساس نیاز به نشست های منطقه ای برای حل و فصل اختلافات موجود احساس می شود .

عدنان منصور ، وزیر امور خارجه پیشین لبنان با بیان اینکه ایران هم اکنون توانایی ایفای نقش موثر در منطقه و جهان را دارد گفت: توافقنامه وین سطح اعتماد در منطقه ، کشورهای عربی و جهان را افزایش داده است .

ایران معتقد است که اشتراکات موجود میان کشورهای منطقه بسیار بیشتر از نکات مورد اختلاف است و بر این اساس می توان زمینه برون رفت منطقه از چالش های موجود را فراهم کرد .

صلاح سلام ، سردبیر نشریه اللواء لبنان با اشاره به اینکه این اولین بار است که به این شفافیت ، صراحت و خوش بینی از کشورهای عربی دعوت به همگرایی می شود ، گفت : امیدواریم این دعوت آغازگر فصل جدید در مناسبات بین ایران و کشورهای عرب منطقه و جهان اسلام باشد .

ایران بازیگر مهمی در معادلات جهانی است و همگرایی و اتحاد کشورهای منطقه می تواند به در نهایت به رفع بحران های کنونی حاکم بر جهان اسلام کمک کند .

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز