ظریف در دیدار ولید معلم:

توافق هسته‌ای همسو با ثبات و امنیت منطقه است

۱۳۹۴/۰۵/۱۴ - ۲۰:۴۲:۰۳
کد خبر: ۳۰۵۸۲۸
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان و ولید معلم معاون نخست وزیر و وزیر امور خارجه جمهوری عربی سوریه امروز طی مذاکرات مفصل آخرین تحولات منطقه ای و روند مناسبات دو جانبه و ابعاد مختلف همکاریها را مورد گفتگو و تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، ظریف با اشاره به ضرورت گسترش تلاش های دیپلماتیک برای حل و فصل بحرانهای جاری تصریح کرد اراده محکم ایران در پایان دادن به بحران غیر ضروری هسته ای و مسیر طی شده در موضوع  پرونده هسته ای نشانگر قدرت منطق و گفتگو در مقابل تحریم و تهدید بود.

وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به ایستادگی دولت و مردم سوریه در برابر گروه های تروریستی و تکفیری مواضع تهران مبنی بر اینکه راهکار سیاسی و دیپلماسی بعنوان تنها راهکار حل بحران سوریه می باشد,  مورد تاکید قرار داد .

وزیر امور خارجه کشورمان با تاکید بر اهمیت گفتگو وهمکاریهای منطقه ای برای از میان بردن عوامل ناامنی و بی ثباتی اظهار داشت: نقش آفرینی و مشارکت فعال و مسئولانه کشورهای منطقه ، زمینه لازم برای رفع تهدید اصلی منطقه که رژیم صهیونیستی است و بیشترین نفع را از گسترش تروریسم برده است فراهم  می نماید.

وی در این مذاکرات توافق هسته ای را همسو با منافع و ثبات و امنیت منطقه توصیف نموده و با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری پس از توافق هسته ای اظهار داشت : مواضع صریح و اصولی جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مقاومت از عوامل مهم اقتدار سیاست خارجی ما است . دکتر ظریف همچنین  محور مقاومت  و مبارزه با افراط و تروریسم را در خدمت منافع و امنیت منطقه توصیف نمودند. وزیر امور خارجه کشورمان خاطر نشان ساخت مبارزه با افراطی گری و تروریسم به نفع همه است و  برای تامین ثبات و امنیت در منطقه باید همه کشورها منافع جمعی و منطقه ای را بر منافع محدود خود ارجح بدانند.  

در این دیدار ولید معلم هم با تبریک توافق هسته ای جمهوری اسلامی ایران و با اشاره به حمایت و استقبال کشورهای مختلف جهان و همچنین مقاومت و حامیان مقاومت , این توافق را نشانه و ثمره درایت و مقاومت رهبری , دولت و ملت ایران خواند .

وی با استراتژیک خواندن روابط ایران و سوریه مناسبات دو کشور را مستحکم و خدشه ناپذیر خوانـد و از حمایت های معنوی و مواضع روشن و محکم ایران در مبارزه مردم و دولت سوریه علیه تروریسم و نیروهای حامی آنان تقدیر نمود.

 ولید معلم در این مذاکرات گزارشی از آخرین تحولات میدانی در سوریه و پیروزیهای ارتش و مقاومت در برابر تروریستهای تکفیری ارائه و با اظهار اینکه دولت سوریه همواره با مخالفان غیر مسلح که به حفظ یکپارچگی کشور علاقه مند هستند گفتگو کرده است , دیدگاههای رئیس جمهوری سوریه را تشریح نمود .   

وزیر امور خارجه سوریه در این مذاکرات دستیابی به راه حل پایدار و برقراری صلح و امنیت را منوط به تغییر رویکرد برخی کشورها در حمایت از تروریسم و مقابله واقعی و به دور از تبلیغات با داعش و سایر گروه های تکفیری دانست.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز