روحانی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بهسازی چوب ایران:

مردم باید تولید را در دست بگیرند و دولت حمایت کند

۱۳۹۴/۰۵/۱۵ - ۱۲:۱۵:۱۴
کد خبر: ۳۰۵۹۲۸
مردم باید تولید را در دست بگیرند و دولت حمایت کند
رییس جمهوری گفت: کار توافق ایجاد فضای مناسب در سطح جهان و داخل است و کاری که ملت باید انجام بدهد این است که همه به صحنه تولید بیایند زیرا دولت قادر نیست تولید را در دست بگیرد بلکه مردم باید تولید کنند و ما حمایت کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی در حاشیه بازدید از شهرک صنعتی بهسازی چوب ایران گفت: برای من جالب توجه بود که این شهرک صنعتی با همه شهرک های صنعتی دیگر متفاوت است. این شهرک صنعتی کاملا زنده است  و از لحاظ ساختمانی بسیار جالب توجه و مدرن است و همچنین دارای رستوران و نمایشگاه های قابل توجه است.آنچه که ما می خواهیم در ایران در بحث صنعتی ایجاد شود الگوبرداری از چنین شهرک صنعتی است.

وی در ادامه افزود: محصولات این شهرک می تواند نیاز های ما را برطرف کند و همچنین این محصولات به کشورهای منطقه هم صادر شود و از امکانات این سالن در کشورهای مدرن نیز بهره گرفته شود من از ملت ایران در پسا توافق دعوت می کنم تا در زمینه اقتصادی به صحنه بیایند.

روحانی اضافه کرد: کار توافق ایجاد فضای مناسب در سطح جهان و داخل است و کاری که ملت باید انجام بدهد این است که همه به صحنه تولید بیایند زیرا دولت قادر نیست تولید  را در دست بگیرد بلکه مردم باید تولید کنند و ما حمایت کنیم.

رییس جمهوری با اشاره به وجود بروکراسی شدید در کشور و ایجاد مشکل در راه فعالیت شهرک های صنعتی بیان کرد: آنچه دولت باید انجام دهد این است که مانع ایجاد نکند، متاسفانه دولت مانع تولید است ولی ما می توانیم بروکراسی را کاهش دهیم و کاری کنیم که همه مردم در بخش های مختلف احساس مسوولیت کنند و اگر می خواهیم اشتغال برای جوانان ایجاد کنیم باید بروکراسی را کم کنیم و آن را برداریم.

 روحانی اضافه کرد: بانک ها  باید فعال شوند زیرا وقتی تولید کننده یک کار صنعتی را انجام می دهد بهترین جا برای صرف پول بانک است و اگر بانک ها واسطه گری را به درستی انجام دهند ما می توانیم از این مسیر عبور کنیم.

رییس جمهوری در پایان خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند تنها مشکل ما با دنیا بحث هسته ای بود اما ما به دنبال تعامل در همه حوزه ها با دنیا هستیم همانطور که در بحث هسته ای تعامل کردیم در گسترش روابط نیز باید تعامل کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز