در هفتادمین سالگرد این فاجعه؛

ادای احترام به قربانیان حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی

۱۳۹۴/۰۵/۱۸ - ۱۸:۰۱:۰۵
کد خبر: ۳۰۶۹۰۰
ادای احترام به قربانیان حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی
در هفتادسالگی حمله اتمی آمریکا به ناکازاکی در ژاپن، مردم این شهر روز یکشنبه در مراسی یاد ده‌ها هزار قربانی آن را گرامی داشتند.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برنا، در ساعت یازده و دو دقیقه به وقت محلی، لحظه ای که ناکازاکی هدف بمب اتمی قرار گرفت، ژاپنی ها به احترام قربانیان یک دقیقه سکوت کردند.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن با حضور در مراسم روز یکشنبه، گفت: «به عنوان تنها کشوری که در جنگ هدف بمب اتمی قرار گرفته یکبار دیگر پایبندی خود را نسبت به تعهدمان اعلام می کنیم و برای دستیابی به جهانی عاری ازسلاح های هسته ای تلاش می کنیم.»

در این مراسم بسیاری از بازماندگان حمله اتمی آمریکا نیز حضور داشتند. یکی از آنها گفت: « من هیچ وقت نمی خواستم جنگ دیگری روی دهد. یادآوری بمب اتمی تنم را به لرزه می اندازد.»

بازمانده دیگر این فاجعه مرگبار افزود: «از خانواده پنج نفری من چهار نفر بر اثر بمب هسته ای جان باختند. من نمی خواهم چنین حادثه ای دیگر تکرار شود.»

در نهم اوت ۱۹۴۵ نیروی هوایی آمریکا بمبی به وزن چهار و نیم تن را بر فراز ناکازاکی در غرب ژاپن رها کرد. این حادثه به کشته شدن هفتاد و چهار هزار نفر و ویرانی هشتاد درصد این شهر انجامید.

سه روز قبل از آن نیز بمب دیگری هیروشیما را هدف قرار داد و جان ۱۴۰ هزار نفر را گرفت.

نظر شما