ظریف با بشار اسد دیدار کرد

۱۳۹۴/۰۵/۲۱ - ۲۱:۵۶:۱۳
کد خبر: ۳۰۷۷۰۹
ظریف با بشار اسد دیدار کرد
وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در ادامه سفر منطقه ای خود با بشار اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، در این دیدار که درکاخ الروضه دمشق برگزار شد، ولید المعلم وزیر امور خارجه سوریه، خانم بثینه شعبان وزیر مشاور ریاست جمهوری سوریه در امور سیاسی و رسانه ای و هیات همراه وزیر امور خارجه کشورمان حضور داشتند.

دو طرف در این دیدار درباره تلاشهای صورت گرفته در مسیر حل سیاسی بحران سوریه  و استفاده از فضای ایجاد شده در منطقه پس از امضای توافق وین به رایزنی و گفتگو پرداختند.

تبیین اولویت های ایران در تحکیم روابط با همسایگان و منطقه، رایزنی در خصوص ضرورت تمرکز بر راهکارهای سیاسی حل بحران های موجود منطقه و بررسی تحولات منطقه ای و بین المللی از جمله مواردی است که در برنامه کاری وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با مقامات ارشد سوریه در نظر گرفته شده است.

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران گفت: وقت آن فرارسیده که همسایگان و سایر بازیگران با واقعیات آشنا شوند و براساس خواست مردم سوریه عمل کنند.

ظریف این مطلب را پس از دیدار با بشار اسد رئیس جمهور سوریه در جمع خبرنگاران بیان کرد و افزود، آنها را به مبارزه با افراط گرائی، فرقه گرائی و تروریسم فرا می خوانیم.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین دیدارش با رئیس جمهور سوریه را سازنده توصیف کرد و گفت: بحث های بسیار خوبی برای حل مشکل سوریه انجام دادیم.

محمد جواد ظریف در دومین مرحله سفر منطقه ای خود ، عصر امروز از بیروت وارد دمشق شد.

وی در این سفر با بشار اسد و ولید معلم رئیس جمهور و وزیر امور خارجه سوریه دیدار و  و قرار است پس از تشرف زیارت حرم های مطهر حضرت زینب کبری و رقیه سلام الله علیهما  ساعتی دیگر دمشق را ترک کند.

 

 

 

 

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز