یونسی:

ایجاد تفرقه میان اقوام، دشمنی با ملت ایران است

۱۳۹۴/۰۵/۲۶ - ۱۱:۲۰:۳۸
کد خبر: ۳۰۸۸۷۶
ایجاد تفرقه میان اقوام، دشمنی با ملت ایران است
دستیار ویژه رییس جمهوری گفت: وحدت ملی ما بر اساس تنوع موجود در کشور است و هر کسی بخواهد این تفاوت ها را نادیده بگیرد یا تفاوت ها را به تضاد بدل کند و بین یک قوم با قوم دیگر تفاوت قایل شود یا قومی را بر قوم دیگر ترجیح دهد دشمن ملت ایران است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی انسجام ملی، حجت الاسلام و المسلمین علی یونسی در آئین اختتامیه هشتمین اردوی ملی پیشاهنگان پیشتاز و فرزانه سازمان دانش آموزی که در اردوگاه شهید باهنر تهران برگزار شد، اظهار داشت: به همه مسئولان برگزاری این اردوی ملی تبریک عرض می کنم.

دستیار ویژه رئیس جمهور تصریح کرد: خوشحالم بار دیگر در یک جلوه بسیار زیبای ملی و نماد تنوع قومی زبانی و  مذاهبی و دینی در خدمت شما هستم و در این فضای بسیار مفرح و پر نشاط شاهد این جلوه زیبای الهی هستیم.

وی افزود: سازمان دانش اموزی یکی از مهمترین سازمان های ملی است که باید چنین اردوهایی را که مورد نیازنسل جوان کشور است را احیا کند زیرا این اردوها جلوه زیبایی از تنوع قومی در ایران است.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با اشاره به نعمت تنوع قومی و مذهبی در ایران اظهار داشت: ملت ایران همانند اغلب ملت های دنیا از قومیت های مختلف ، گرایش ها و لهجه های گوناگون ساخته شده است این تنوع زبانی و قومی یکی از آیات و نشانه های خداوند است به عبارتی تنوع قومی و زبانی در جمعیت ایرانی یک فرصت بسیار بسیار زیبا و گرانبهاست .

وی ادامه داد: اگر همه یکنواخت یک شکل و یک زبان بودند چیز خوبی نبود و به خواست خداوند و مصلحت بود که چنین اتفاقی افتاده است.

وی ادامه داد: ملت ایران که یک ملت قدیمی و باستانی است همیشه از این تنوعات برخوردار بوده است و از این نعمت الهی به عنوان بهترین فرصت استفاده می کرده است

حجت الاسلام علی یونسی خاطرنشان کرد: کسانی هستند که این تفاوت ها را بر نمی تابند و قصد دارند این تفاوت ها را به تضاد تبدیل کنند و خداوند دشمن این دشمنی ها و تضادها و نزاع هاست.

وی با بیان اینکه متاسفانه دشمنان قصد دارند که با سوء استفاده از این تفاوتهای قومیتی و مذهبی و دینی تضاد و اختلاف را در جامعه گسترش دهند اظهار داشت: باید بدانیم که این تفاوت و تنوع قومی و مذهبی در کشور مانند باغ و مزرعه زیبایی است که در آن همه نوع گل و گیاه روییده است که همین تنوع باعث زیبایی آن می شود.

وی در ادامه افزود: این تفاوت در قومیت ها موجب می شود تا ما به دنیای بزرگتری پیوند بخوریم اعراب، بلوچ ها ، آذری ها، کردهاو ترکمن ها پل ارتباطی و پیوند ما با دنیای بزرگتری هستند و هنر ما این است که بتوانیم از این فرصت خدادادی به نحو احسن استفاده کنیم. و به شدت با کسانی که در صدد تبدیل این تفاوت ها به تضاد هستند مقابله بکنیم و مسوولیت این مقابله بیش از همه بر عهده آموزش و پرورش است.

حجت الاسلام علی یونسی با بیان اینکه زیر ساخت تمدن اسلامی و توسعه و پیشرفت کشور و همه اهداف بزرگ انقلاب اسلامی بر پایه وحدت ملی ماست تصریح کرد: وحدت ملی ما بر اساس تنوع موجود در کشور است و هر کسی بخواهد این تفاوت ها را نادیده بگیرد یا تفاوت ها را به تضاد بدل کند دشمن ملت ایران است و هر کس بخواهد بین یک قوم با قوم دیگر تفاوت قایل شود یا قومی را بر قوم دیگر ترجیح دهد دشمن ملت ایران است.

حجت الاسلام علی یونسی با بیان اینکه لازم است تاکید کنم عده ای می خواهند از این تنوع قومیت ها در ایران سوء استفاده کنند اظهار داشت:عده ای می خواهند در عمل، گزینش، استخدام و انتصابات و تبلیغات آنگونه که جمهوری اسلامی می خواهد عمل نکنند و موجب تضاد و تفرقه را در جامعه فراهم کنند اما باید آگاه باشیم که این توطئه دشمنان است و می خواهند با ایجاد تفرقه در ایران اهداف شوم خود را پیاده کنند .

 دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی با بیان اینکه وظیفه آموزش و پرورش این است که الگوی وحدت ملی باشد ، گفت: برای ایجاد وحدت و دوری از تضاد و دشمنی بیشترین مسئولیت بر عهده آموزش و پرورش است و باید با ایجاد وحدت ملی زیرساخت تمدن اسلامی را فراهم کند تا موجب توسعه اهداف انقلاب اسلامی باشد.

حجت الاسلام یونسی گفت: آموزش و پرورش با جذب معلمان، مربیان و مدیران از هر قومیتی برای کمک به همان قوم استفاده کند زیرا این حق طبیعی آنها است. وقتی فرصت هست باید از آن استفاده کرد و از پتانسیل آنها برای آموزش تربیت و هدایت خودشان استفاده کنیم اگر غیر از این باشد تحقیر و ظلم است و این ظلم به جمهوری اسلامی است کسانی که با نگاه بدبینانه نگاه می کنند این ظلم به ملت ایران است بنابراین لازم است که آموزش و پرورش در این زمینه الگو باشد و در محیط تربیتی و آموزشی آینده را بر پایه این تفاوت ها باید بسازد.

وی تاکید کرد: ما امروز اگر در جامعه مشکلاتی در حوزه های سیاسی و اجتماعی داریم این مشکلات شایسته ملت ایران نیست باید شما مربیان و مسوولان در محیط آموزش و پرورش نسل آینده را بسازید.

وی خاطرنشان کرد: آموزش و پرورش باید با برگزاری چنین اردوهایی زمینه همدلی و همزبانی را در جامعه فراهم کند تا آستانه تحمل اجتماعی در جامعه بالا برود. باید به فرزندان خود یاد دهیم تا همدیگر را تحمل کنند و نحوه همزیستی مسالمت آمیز همراه با بردباری را آموزش دهیم .

وی افزود: کلید موفقیت در تمدن اسلامی و امنیت و توسعه کشور به دست شما مربیان، معلمان و ... آموزش و پرورش است و عمیقا از این حرکت شما سپاسگزاری می کنیم.

دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های دینی و مذهبی در پایان تصریح کرد: امیدواریم آموزش و پرورش و مدارس ما خانه ای برای پیوند عشق و دوستی و همدلی در بین نسل اینده کشور باشد.


نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز