طبق مصوبه مجلس؛

شرایط تأمین آب شرب مناطق شهری و روستایی کشور تعیین شد

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۱:۴۰:۱۵
کد خبر: ۳۰۹۲۱۲
شرایط تأمین آب شرب مناطق شهری و روستایی کشور تعیین شد
نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نشست علنی امروز (سه‌شنبه) پارلمان طرح توسعه و بهینه‌سازی آب شرب شهری و روستایی در کشور را مورد رسیدگی قرار داده و ماده یک این طرح را پس از بحث و بررسی به تصویب رساندند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به موجب مصوبه مجلس، شرایط تأمین آب شرب مورد نیاز مناطق جمعیتی شهری و روستایی کشور به سه بخش تقسیم می‌شود:

الف- شرایط عادی: شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان یا روستا، بیشتر از میزان آب مورد نیاز در اوج مصرف باشد.

ب- شرایط تنش آبی: شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان یا روستا معادل (سر به سر) میزان آب مورد نیاز در اوج مصرف باشد.

پ- شرایط بحران آب: شرایطی است که در آن منابع آبی موجود برای تأمین آب یک شهر، شهرستان یا روستا کمتر از میزان آب مورد نیاز در اوج مصرف باشد.

طبق تبصره این ماده، هر یک از شرایط سه‌گانه مذکور در بندهای فوق، بسته به سال آبی، قابل تغییر است.

نمایندگان مقرر کردند که تشخیص و اعلام قرار گرفتن هر کدام از مناطق جمعیتی کشور در هر یک از شرایط اشاره‌شده در این ماده بر عهده وزارت نیرو است.

طبق مصوبه خانه ملتی‌ها، دولت مکلف شد حداکثر ظرف 3 ماه از تاریخ ابلاغ این قانون نسبت به تعریف استاندارد آب بهداشت (غیرقابل شرب) و تفکیک آن از آب شرب و ارائه زمان‌بندی اجرای آن اقدام کند.

به موجب مصوبه بهارستان‌نشینان، وزارت نیرو مکلف شد ظرف مدت 3 ماه از ابلاغ این قانون، الگوی مصرف آب را برای مناطق مختلف کشور بر اساس بعد خانوار استانی و مناطق جغرافیایی به تفکیک شرایط عادی، تنش و بحران تهیه و ابلاغ کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز