وزیر دادگستری:

توافقنامه در کانون استکبار ولوله انداخته است/ ۲۲ ماه مذاکره دیپلماسی جهان را متاثر کرده است

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۱۴:۰۸:۰۷
کد خبر: ۳۰۹۲۸۷
توافقنامه در کانون استکبار ولوله انداخته است/ ۲۲ ماه مذاکره دیپلماسی جهان را متاثر کرده است
وزیر دادگستری با بیان اینکه امروز در کانون استکبار ولوله افتاده است، گفت: البته دشمنان 35 سال است حرف‌های بی‌ربط می‌زنند؛ اما امروز دارند توافقنامه را امضا می‌کنند.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین مصطفی پورمحمدی در آئین بزرگداشت سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی که در گلزار شهدای قم برگزار شد، با بیان اینکه وزیر امور خارجه و تیم مذاکره‌کننده مجرب، توانمند، مسلط به مذاکره و مجهز به دانش روز هستند، اظهار کرد: تیم مذاکره‌کننده زبان دنیا را می‌شناسد و از قدرت مواجه، جدل و استدلال قوی برخوردار است.

وزیر دادگستری با تاکید بر اینکه تیم مذاکره‌کننده دنیا را مقهور توانایی جدل و استدلال و مبارزه خودش کرد، گفت: اساس این توان و موقعیت مرهون مقاومت و صبوری آزادگان و ایثارگران است.

پورمحمدی با تاکید بر اینکه آزادگان و ایثارگران جامعه متعالی ایرانی اسلامی را ترسیم کردند، عنوان کرد: امروز اگر فرزندان شما در صحنه‌های دیپلماتیک به موفقیت دست پیدا می‌کنند، به دلیل رشادت‌های ایثارگران و دستاوردهای دوران دفاع مقدس است.

وی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر تصویب تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران که هیچ کشوری سابقه این فشار اقتصادی را ندارد، گفت: نخست وزیر اسرائیل نیز بهترین پیام و هدیه را قرار دادن ایران در شدیدترین محاصره فلج کننده اقتصادی تاریخ عنوان کرد.

وزیر دادگستری با بیان اینکه کسی مشکلات کشور را انکار نکرده است، گفت: مهم‌ترین مسئله مقابله و صبوری و ایستادگی مردم بود.

پورمحمدی با بیان اینکه روز قدس امسال با شکوه‌تر از هرسال برگزار شد، گفت: مردم امسال با وجود بیداری در شب‌های قدر و گرمای شدید، در راهپیمایی روز قدس حضور پیدا کردند و حماسه آفریدند که حامل پیام اقتدار ایران اسلامی بود.

وی افزود: امروز موفقیت ایران اسلامی در صحنه‌های سیاسی مرهون مقاومت و ایستادگی مردم است و باید از این ظرفیت به خوبی استفاده کنیم.

وزیر دادگستری در ادامه با تاکید بر اینکه یک دیپلمات باید ظرفیت و توان ملت و کشورش را بشناسد و بداند با چه عقبه‌ای مذاکره می‌کند، گفت: دیپلمات‌های جمهوری اسلامی هنگامی که شاهد پشتیبانی ملت باشند، احساس قدرت و عزت می‌کنند.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: 22 ماه تلاش تیم مذاکره‌کننده کشورمان تمام دیپلماسی جهان را متاثر کرد که این مسئله نشاندهنده اقتدار و عزت ملت است.

وی با بیان اینکه امروز در کانون استکبار ولوله افتاده است، گفت: البته دشمنان رجزها و حرف‌های بی‌ربط هم می‌زنند؛ 35 سال از این حرف ها مطرح می‌کنند، اما امروز دارند توافقنامه را امضا می کنند؛ هم‌پیمانان آنها می‌گوید این توافق برای ما، یک خسارت بزرگ است

وزیر دادگستری با اشاره به تلاش تندروهای آمریکایی برای ایجاد درگیری و جنگ، تصریح کرد: آنها معتقد هستند در صورت هرگونه درگیری، شاهد جنگ فرسایشی و بدون انتها خواهند بود.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: امروز دشمن در جدال با تندروهای آمریکایی، اعترافات دردناکی می‌کند.

وی با بیان اینکه در مذاکرات داد و ستد انجام شده است، گفت: ما و آنها به یکدیگر اعتماد نداریم و به همین دلیل تعهدات و شروطی پذیرفته شده، اما اساس کار، حفظ این اقتدار و دستاوردها و عزت ملی و تداوم این حرکت است

وزیر دادگستری با بیان اینکه هیچگاه نباید از مکر دشمن غفلت کرد و ذوق زده شویم، گفت: البته دستاوردها را نباید نادیده گرفت، زیرا نتیجه بسیار ارزشمندی حاصل شد و پیروزی بزرگی برای ملت بود.

دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن دستاورد مذاکرات است

پورمحمدی با بیان اینکه دشمن به دنبال کمرنگ جلوه دادن دستاورد مذاکرات برای ملت است، عنوان کرد: حفظ هوشمندی در صحنه‌های منطقه سبب تداوم ارتقای دستاوردها و موفقیت‌ها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه کشور آینده بسیار حساس و مهمی خواهد داشت، گفت: ما مشکلات اقتصادی بسیاری داریم و بیکاری جوانان، کاهش تولید، گرانی و بی‌کیفیتی کالا از مشکلات جدی جامعه محسوب می‌شود.

وزیر دادگستری با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه اقتصاد کشور باید متکی به ظرفیت‌های درونی باشد، خاطرنشان کرد: البته از ظرفیت مبادلات بین‌المللی باید به بهترین شکل بهره‌برداری کرد، اما بنیان کشور باید براساس اقتصاد مقاومتی باشد.

پورمحمدی با اشاره به تلاش دولت برای عبور از مسئله هسته‌ای، گفت: امیدواریم با صبوری مردم بتوانیم به سلامت از خطر بزرگ عبور کنیم تا همه انرژی و برنامه‌ریزی مسئولان متوجه حل مشکلات اقتصادی و خروج از رکود شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با تقدیر از جان فشانی های رزمندگان در دوران دفاع مقدس، اظهار داشت: خداوند را باید برای زندگی در جامعه ای که مملو از عطر ایثار، حماسه، جهاد و آرمان های بلند الهی و انسانی است، شکرگزار باشیم.

وی با اشاره به تقدیم بیش از 6 هزار شهید، هزار جانباز، 600 آزاده و ده‌ها رزمنده از استان قم، گفت: این افتخار بزرگ در امتداد سرفرازی‌های دوران دفاع مقدس و رشادت‌های فرزندان این ملت در صحنه های سخت و مبارزات شکوهمند ملت عزیزمان از قبل انقلاب تا امروز است.

وزیر دادگستری تصریح کرد: امروز این شهر شاهد دلاوری های شهدای مدافع حرم و مقاومت برای دفاع از بارگاه حضرت زینب(س) است که افتخار بزرگی برای این ملت است.

وزیر دادگستری با اشاره به اینکه خیابان انقلاب قم از 19 دی سال 1356 تا زمان پیروزی نهضت تعطیل بود، گفت: 13 ماه درگیری شهری و تعطیلی مداوم در هیچ نقطه ای از کشور وجود نداشت و فقط این رخداد در قم صورت گرفت.

حجت الاسلام والمسلمین پورمحمدی افزود: نتیجه این ایثارگری‌ها، دستاوردهای عظیم و ارزشمندی شده است که امروز شاهد آن هستیم.

وی با اشاره به تعبیر امیرمومنان(ع) مبنی بر اینکه ایثار، برترین کرامت‌های اخلاقی است، گفت: براساس سخن امام علی(ع)، بزرگ‌ترین کرامت جامعه در ایثار و گذشت شناسایی می‌شود.  

وزیر دادگستری با اشاره به سخنان حضرت علی(ع) مبنی بر اینکه ایثارگری بهترین عبادت است، افزود: ایران اسلامی با بهره‌گیری از تعالیم اهل بیت(ع)، یکه تاز میدان ایثارگری بوده است.

پورمحمدی در ادامه بر لزوم مطالعه خاطرات رزمندگان دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: کسب عزت و شخصیت یک ملت در پرتوی ایثارگری به دست می‌آید

وی مقاومت و صبوری را از مهم‌ترین عوامل دستاوردهای جمهوری اسلامی برشمرد و گفت: موفقیت‌های ایران اسلامی در داخل و خارج و میدان‌های گوناگون مرهون ایثار فرزندان این میهن است.

وزیر دادگستری افزود: فراگیری دین اسلام در پرتوی جهاد صورت می‌گیرد و راه عزت ملت‌ها از مسیر ایثار و شهادت می‌گذرد.

پورمحمدی در پایان با بیان اینکه فرهنگ جهاد و شهادت در کشور نهادینه شده است، گفت: امروز آرزوی بسیاری از جوانان حرکت در مسیر ایثار و جهاد است.

نظر شما