ظریف در دیدار عمار حکیم:

رایزنی ایران و مسکو برای حمایت از حاکمیت سوریه است

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۲۱:۴۲:۳۶
کد خبر: ۳۰۹۳۶۷
رایزنی ایران و مسکو برای حمایت از حاکمیت سوریه است
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به تحولات جاری عراق اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران گسترش روابط تهران و بغداد را همواره جزو اولویت های خویش می داند و از مبارزه دولت عراق با داعش که بی ثبات سازی امنیت و وحدت عراق را هدف قرار داده است، حمایت می کند.

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از اداره کل دیپلماسی رسانه ای وزارت امور خارجه، محمد جواد ظریف در دیدار سید عمار حکیم با اشاره به نتایج سفرهای منطقه ای خویش به لبنان و سوریه اظهار داشت: سفر به لبنان و سوریه در پرتو نتایج توافق جمهوری اسلامی ایران با هدف رایزنی و جستجوی راههای برون رفت از بحرانهای جاری لبنان و سوریه صورت گرفت.

وی یادآور شد: در این سفر با مقامات مختلف سیاسی ، حزبی مسائل منطقه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

وزیر امور خارجه کشورمان به نتایج سفر به مسکو اشاره کرد و افزود: رایزنی های تهران - مسکو در راستای حمایت از حاکمیت و احترام به آرای مردم سوریه و پیدا کردن راههای معقول و مطابق با واقعیتهای جاری ، سازنده و مفید بود و عملا مخاطرات جدی ناشی از ریشه فزاینده افراطی گرایی و خشونت های ضدانسانی داعش را اولویتهای منطقه قرار داد.

سیدعمار حکیم نیز با تشریح آخرین تحولات داخلی عراق اظهار داشت: عراقی ها در مبارزه با داعش در چهارچوب راهنمائی های مرجعیت، گام های موثر و بلندی را برداشته اند.

وی با تبیین آثار اقدامات و فعالیت های گروه های بسیج مردمی با همکاری ارتش عراق اظهار داشت: این رویکرد موجب موفقیت های بزرگی در راستای برقراری امنیت و اعمال حاکمیت واقعی عراق را فراهم ساخته است.

رئیس مجلس اعلای اسلامی عراق اظهار داشت: تلاش های وحدت آمیز صفوف طیف های مذهبی و ملی عراق در مقابل مخاطرات داعش موجب شده تا تمامی آحاد مردم عراق اعم از مذاهب سنی، شیعی و مسیحی را در برابر چالشهای داعش در یک جبهه واحد و مستحکم کند.


عمار حکیم با اشاره به آثار مثبت توافق هسته ای ایران و غرب گفت: آثار توافق ایران با غرب بر منطقه، صفحه جدیدی را فراروی تحولات منطقه باز نموده است و بسیاری از نخبگان و مردم منطقه این رویکرد را در نتیجه خردورزی رهبری جمهوری اسلامی ایران قلمداد می کنند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز