عراقچی:

هم در مذاکرات، هم در توافق و هم بعد از توافق همه راه های نفوذ دشمن بسته شد

۱۳۹۴/۰۵/۲۷ - ۲۱:۵۵:۰۸
کد خبر: ۳۰۹۳۶۹
هم در مذاکرات، هم در توافق و هم بعد از توافق همه راه های نفوذ دشمن بسته شد
عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای با اشاره به بیانات روز گذشته مقام معظم رهبری گفت: همانطور که ایشان فرمودند هم در مذاکرات، هم در خود توافق و هم در بعد از توافق، همه راه‌های نفوذ دشمن به حوزه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران بسته شده است و بسته می ماند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سیدعباس عراقچی در حاشیه ششمین اجلاس مجمع جهانی اهل بیت (ع) در جمع خبرنگاران افزود: بیاناتی که مقام معظم رهبری دیروز در جمع علمای جهان اسلام و تشیع داشتند، کاملاً‌ گویا و روشن بود. 

وی گفت: نفس مذاکرات هسته ای در حقیقت نشان‌دهنده مبارزه مستمر با استکبار جهانی و زیاده‌طلبی‌ها و زورگویی‌های کشورهای غربی بود که می خواستند جمهوری اسلامی ایران را از حقوق هسته ای خود محروم کنند. 

عراقچی ادامه داد: نتیجه نبرد 12 ساله در حقیقت این شد که حقوق مردم ایران و برنامه هسته ای ایران تثبیت شده و اراده مردم ایران به کرسی نشسته است. 

عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: آنها می خواستند ما را از غنی سازی محروم کنند اما در نهایت این مردم ایران بودند که با غنی سازی از مذاکرات بیرون آمدند. 

وی اظهار داشت: فکر می کنم خود مذاکرات در حقیقت برای بستن راه‌های نفوذ غربی‌ها و جلوگیری از زیاده‌خواهی‌ها و زورگویی‌های آنها بوده که به نتیجه نشسته است و ان‌شاء‌الله در ادامه مسیر هم همینطور خواهد بود. 

عراقچی بیان کرد: این توافق و مذاکرات نتیجه توانمندی‌های مردم و نظام جمهوری اسلامی ایران است و ان‌شاءالله این توانمندی‌ها ادامه پیدا خواهد کرد و روز به روز قوی‌تر خواهد شد. 

وی  در ادامه افزود: من مطمئنم با استفاده از فرصت‌هایی که توافق ایجاد می‌کند، جمهوری اسلامی ایران هر چه مقتدرتر در منطقه و در سطح بین‌الملل ظاهر خواهد شد و این صرف نظر از آن است که این توافق در نهایت به تصویب در مراحل قانونی برسد یا نرسد. 

مذاکره کننده ارشد تیم هسته ای کشورمان گفت: فکر می کنم نفس اینکه شش کشور بظاهر قدرتمند دنیا مجبور شدند در مقابل جمهوری اسلامی ایران به خط شوند و بیایند در مقابل نمایندگان این مردم بنشینند و به دنبال یک راه حل مذاکراتی باشند و همه تهدیدها و تحریم‌هایشان را کنار بگذارند، این خود نشان‌دهنده عزت مردم ایران و توانمندی‌های مردمی ایران است و به همین ترتیب هم ادامه پیدا خواهد کرد. 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز