موافقت نمایندگان با بررسی اولویت‌دار طرح الحاق یک تبصره به ماده ۱۷ قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریسی

۱۳۹۴/۰۵/۲۸ - ۱۱:۳۶:۲۴
کد خبر: ۳۰۹۵۳۵
نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تغییر دستور صحن علنی برای بررسی اولویت‌دار طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق‌التدریس موافقت کردند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، نمایندگان در نشست علنی امروز چهارشنبه (28 مردادماه) مجلس شورای اسلامی با تغییر دستور کار صحن علنی مجلس برای بررسی طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس با 118 رأی موافق، 42 رأی مخالف و 7 رأی ممتنع از مجموع 202 نماینده حاضر در جلسه مورد موافقت قرار دادند.

گفتنی است فرهاد بشیری در توضیح این پیشنهاد گفت: برای رسیدگی به مسائل مربیان حق التدریسی قانونی در سال 88 در مجلس تصویب شد در این قانون ذکر شده است نیروهای حق التدریس را نباید به استخدام وزارت آموزش و پرورش در آورد، اما با عنایت به اینکه این وزارتخانه برای انجام وظایف خود و استفاده از نیروهای توانمند که سالیان بسیار است با این وزارتخانه همکاری می‌کنند باید فرصتی در اختیار آنها قرار گیرد.

وی تاکید کرد: همچنین ممنوعیتی که در ماده 8 قانون حق‌التدریس ها به تصویب رسیده است که از هر گونه بکارگیری نیروی حق التدریسی جدید در وزارت آموزش و پرورش ممنوع می‌باشد اما با عنایت به اینکه در جلسه امروز نیز مصوبه ای در ارتباط با نیروهای بازنشسته به تصویب رساند باید به این پیشنهاد نیز با دقت بیشتری نگاه شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: باید از نیروهای ارزشمند جوان در کشور در سازمان‌ها و وزارتخانه‌های مختلف استفاده شود تا صلاح جامعه رعایت شود.

همچنین کوچک زاده در مخالفت با پیشنهاد تغییر دستورکار صحن علنی برای بررسی اولویت دار طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس، گفت: یکی از دغدغه‌های اصلی کشور در حال حاضر بیکاری است اما در کنار این دغدغه مشکل بزرگتری وجود دارد مبنی بر اینکه تا چه زمانی می‌خواهیم اجازه دهیم که آموزش و پرورش کشور محلی باشد برای رفت و آمد افراد بیکار زیرا در سنوات گذشته به دلیل روحیه دلسوزی برخی مسئولان به جایگاه معلم توجه نشده است.

وی افزود: امروز در حال حاضر مواجه هستیم با خیل عظیمی از نیروهای حق التدریس از افرادی که در آموزش و پرورش در گذشته به اشکال مختلف برای رفع بیکاری در این وزارتخانه به کار گرفته شدند و نیازهای آموزش و پرورش با این سنخ از افراد رفع نخواهد شد.

کوچک زاده با تاکید بر اینکه ما مخالف بکارگیری افراد بیکار نیستیم،‌ تصریح کرد: چرا در وزارت نیرو و وزارتخانه‌های دیگر افراد به عنوان مثال برای تایپیستی به کار گرفته نمی‌شوند.

در ادامه همچنین آصفری به عنوان موافق بررسی اولویت دار طرح الحاق یک تبصره به ماده 17 قانون تعیین تکلیف استخدام معلمان حق التدریس، گفت: باید به حق مردم توجه شود و باید تقویت بنیه آموزشی کشور را در دستور کار قرار دهیم.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی افزود: متاسفانه در حال حاضر در اکثر شهرهای دور افتاده دختر و پسر در کنار هم با تعداد بالا درس می‌خوانند بنابراین با وجود 36 هزار نفر بازنشسته در آموزش و پرورش در مناطق محروم و دور افتاده باید به استخدام معلمان حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در آموزش و پرورش توجه شود.

نظر شما
نظرات
عطا
|
-
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۴/۰۵/۲۸
0
0
سلام من از سال ۹۲سرباز معلم بودم و الان تموم کردم این طرح استخدام حق التدریسی ها شامل ما میشه لطفأ جواب بدین
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز