هاموند در دیدار با دکتر روحانی:

لندن به دنبال گسترش مناسبات همه جانبه با تهران است /به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند هستیم

۱۳۹۴/۰۶/۰۲ - ۱۳:۱۷:۵۱
کد خبر: ۳۱۰۸۸۳
لندن به دنبال گسترش مناسبات همه جانبه با تهران است /به تعهدات خود در توافق هسته ای پایبند هستیم
وزیر خارجه انگلیس با تاکید بر ضرورت رفع بی‌اعتمادی‌ها و سوابق تاریخی از اذهان عمومی گفت: اطمینان می‌دهم که دولت انگلستان نسبت به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلستان نیز در دیدار با دکتر حسن روحانی رییس جمهوری کشورمان ضمن ابراز خرسندی از ملاقات با رییس جمهوری کشورمان و تقدیر از میزبانی گرم جمهوری اسلامی ایران گفت: روابط دو کشور در دوره اخیر به طور با ثباتی رو به بهبود بوده و توافق اخیر نیز اجازه می‌دهد تا در این جهت گامی رو به جلو برداریم.

هاموند با بیان اینکه توافق ایران و 1+5 می‌تواند روابط فرهنگی و تاریخی میان مردم ایران و انگلیس را بازسازی کرده و همکاری‌های میان دو کشور را عملیاتی‌تر کند، ادامه داد: بازگشایی سفارتخانه‌ها در تهران و لندن یک اقدام نمادین مهم و در عین حال باعث ایجاد گفت‌وگوهای موثر و اعتمادساز میان دو کشور بوده و فرصتی برای درک بهتر دو کشور از مواضع یکدیگر به وجود خواهد آورد.

وی با تاکید بر ضرورت رفع بی‌اعتمادی‌ها و سوابق تاریخی از اذهان عمومی اظهار داشت: اطمینان می‌دهم که دولت انگلستان نسبت به انجام تعهدات خود در توافق هسته‌ای پایبند خواهد بود.

وزیر امور خارجه انگلستان با اشاره به ضرورت تعمیق روابط اقتصادی دو کشور گفت: انگلیس به دنبال گسترش مناسبات همه جانبه با ایران است و معتقدیم برای برقراری این روابط نیازمند روابط سیاسی با ثباتی هستیم.

هاموند همچنین به توسعه روابط آکادمیک، انجام همکاری‌های مطالعاتی و توسعه روابط فرهنگی در جهت نزدیکی مردم دو کشور و رفع خلا‌ءهای به وجود آمده در روابط اشاره و تصریح کرد: دولت انگلستان آمادگی دارد تا در این راستا روابط خود را با جمهوری اسلامی ایران از سطح کاردار به سفیرارتقا دهد.

وی در خصوص مسائل منطقه‌ای ضمن ابراز نگرانی از کشتار و خونریزی‌ها در نقاط مختلف منطقه خاطرنشان ساخت: جلوگیری از کشتار بی‌گناهان در منطقه می‌تواند نقطه آغازی برای همکاری‌ها در جهت رسیدن به راه‌حل مناسب برای حل مشکلات باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز