پیشمرگه های کرد عراق از حمله شیمیایی مجدد داعش خبر دادند

۱۳۹۴/۰۶/۰۳ - ۰۹:۵۰:۳۴
کد خبر: ۳۱۱۱۰۵
پیشمرگه های کرد عراق از حمله شیمیایی مجدد داعش خبر دادند
نیروهای پیشمرگه کرد عراق می گویند تروریست های تکفیری داعش بار دیگر علیه جنگجویان کرد از سلاح های شیمیایی استفاده کردند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این دومین بار طی یک هفته است که تروریست های داعش در حملات خود در شمال عراق از سلاح شیمیایی استفاده می کنند.

خبرنگار پرس تی وی در گزارشی از اربیل گفت میادین نبرد در منطقه نیمه خودمختار کردستان عراق در روزهای اخیر آرام است و از تعداد حملات داعش به نیروهای پیشمرگه کاسته شده است. اما در حمله اخیر این گروه تروریستی تفاوت چشمگیری مشاهده می شود. فرماندهان پیشمرگه ها برای دومین بار طی یک هفته گذشته گزارش داده اند که در حملات داعش به جنگجویان کرد از سلاح های شیمیایی استفاده شده است.

خالد محمود شیخو از فرماندهان پیشمرگه ها گفت :«داعش در تلاش است پیشمرگه ها را نابود کند. اما اراده ما از سلاح های شیمیایی آنها قوی تر است. آنها می خواهند با این نوع سلاح ها ما را بترسانند، چون در حملات خود به پیشمرگه ها شکست خورده اند.»

داعش روز شنبه با مواد شیمیایی که داخل راکت های کاتیوشا قرار داده بود، به سنگرهای پیشمرگه ها در 30 کیلومتری شمال موصل حمله کرد. این مواد فقط موجب سوزش چشم شده بود اما سه شنبه گذشته در جبهه سلطان عبدالله در منطقه مخمور چندین نفر از جنگجویان کرد به سبب سوختگی های شدید تحت درمان قرار گرفتند. این سوختگی ها ناشی از گلوله های خمپاره حاوی گاز خردل بود.

شفیق عبدالله از جنگجویان پیشمرگه گفت :«یکی از گلوله های خمپاره داعش اینجا فرود آمد. بازو و سینه برخی از همرزمان من دچار سوختگی شد ، در حالی که آنها به طور مستقیم هدف قرار نگرفته بودند. آنها را به بیمارستان انتقال دادند.»

برای جنگجویان کرد در این مناطق اینکه داعش چه چیزهایی به طرف آنها شلیک می کند ، اهمیتی ندارد. آنها فقط می خواهند این مناطق را حفظ کنند. در غیر این صورت اربیل سقوط خواهد کرد زیرا این شهر فقط 40 کیلومتر با جبهه منطقه مخمور فاصله دارد.

این نیروهای پیشمرگه که در آخرین خط دفاعی در برابر داعش قرار گرفته اند ثابت کرده اند که تهدیدات تروریست ها آنها را دلسرد نخواهد کرد. آنها مصمم هستند که به جنگ خود با این گروه تکفیری ادامه دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز