اقدامات وزارت نفت در دولت یازدهم؛

توسعه ۵ میدان مشترک نفتی/ تقویت ناوگان دکل های حفاری

۱۳۹۴/۰۶/۰۴ - ۱۲:۳۳:۳۵
کد خبر: ۳۱۱۵۸۹
توسعه ۵ میدان مشترک نفتی/ تقویت ناوگان دکل های حفاری
براساس گزارش عملکرد وزارت نفت، توسعه یادآوران(فاز اول)، توسعه آزادگان شمالی(فاز اول)، توسعه آزادگان جنوبی(فاز اول)،توسعه میدان یاران جنوبی و توسعه میدان یاران شمالی از جمله میادین مشترک غرب کارون محسوب می شوند که طی دو سال ابتدایی دولت یازدهم به پیشرفت های خوبی دست یافته اند.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دولت، براساس گزارش عملکرد وزارت نفت، توسعه یادآوران(فاز اول)، توسعه آزادگان شمالی(فاز اول)، توسعه آزادگان جنوبی(فاز اول)،توسعه میدان یاران جنوبی و توسعه میدان یاران شمالی از جمله میادین مشترک غرب کارون محسوب می شوند که طی دو سال ابتدایی دولت یازدهم به پیشرفت های خوبی دست یافته اند.

دولت یازدهم در اردیبشت ماه سال گذشته پیمانکار چینی بخش بیع متقابل توسعه میدان آزادگان جنوبی را خلع ید و در حال حاضر حفاری چاه های این میدان توسط شرکت های داخلی کشور در حال انجام است.
 
بیشترین میزان پیشرفت فیزیکی دولت یازدهم در میدان های مشترک غرب کارون مربوط به توسعه فاز اول میدان آزادگان شمالی است که با 44.8 درصد مواجه بوده است.
 
پایین ترین پیشرفت فیزیکی دولت یازدهم در میدان های مشترک غرب کارون مربوط بهفاز اول توسعه میدان یادآوران است که طی دو سال گذشته با 12.7 درصد پیشرفت مواجه شده است.
 
توسعه میدان یاران جنوبی و میدان یاران شمالی طی دو سال گذشته به ترتیب با پیشرفت 21.8 درصد و 29.4 درصد مواجه شده است.
 
تمرکز و اتخاذ تمهیدات لازم برای افزایش ظرفیت تولید خام از میادین مشترک کشور با تمرکز بر توسعه میدان های مشترک غرب کارون، اصلاح شرایط پیمانکاران فعال در میادین مشترک غرب کارون(خلع ید یکی از پیمانکاران چینی در میدان آزادگان جنوبی، تنظیم روابط و قراردادها با سایر پیمانکاران و افزایش تعداد دکل های فعال از 3 دستگاه به 16 دستگاه)، راه اندازی مرحله دوم فاز زودهنگام توسعه میدان یادآوران جهت تولید 50 هزار بشکه در روز نفت خام در خرداد 1393 و انجام اقدامات لازم برای تامین منابع مالی از طریق صندوق توسعه ملی از جمله عملکرد دولت یازدهم در میادین مشترک غرب کارون برشمرده می شود.
 
همچنین پیگیری مستمر و جدی طرح توسعه میدان نفتی آذر، آماده سازی تاسیسات تولید و انتقال گاز در میدان سلمان با ظرفیتی حدود 400 میلیون فوت مکعب در روز که این امر با رفع مشکلات بسیاری که به علت نگهداری نکردن صحیح و اجرای نامناسب در تاسیسات اتفاق افتاده بود از دیگر اقدامات دولت یازدهم در توسعه میادین مشترک نفتی محسوب می شود.
 
از جمله دیگر اقدامات دولت یازدهم در میادین مشترک شامل تقویت ناوگان دکل های حفاری مدیریت اکتشاف جهت گسترش فعالیت های اکتشافی و توصیفی در نواحی مرزی و میادین مشترک، تخصیص هدفمند و بهینه اعتبارات و منابع مالی به طرح ها و پروژه ها و رفع مشکلات عمده در اجرای طرح های توسعه میادین مشترک،تعیین تکلیف نهایی استراتژی توسعه میادین توسعه نیافته و نیز تسریع در بررسی و تصویب نهایی مصوبات مربوط به میادین مشترک، می شود.
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز