وزیر اقتصاد:

ایجاد اشتغال با رشد بخش صنعت و معدن تحقق می‌یابد

۱۳۹۴/۰۶/۰۶ - ۰۹:۴۶:۴۲
کد خبر: ۳۱۲۰۰۷
ایجاد اشتغال با رشد بخش صنعت و معدن تحقق می‌یابد
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: امروز ایجاد اشتغال، افزایش سطح رفاه عمومی و حل مشکلات اقتصادی کشور با رشد بخش صنعت ومعدن تحقق می یابد و بانک صنعت ومعدن که ماموریت تامین مالی صنایع را برعهده دارد، از نقش موثری در اقتصاد برخوردار است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی طیب نیا در مجمع عمومی سالیانه بانک مزبور مربوط به عملکرد 1393 در پایان اسفند ماه، اظهار داشت: گزارش سالانه بانک نشان از روند روبه رشد بانک صنعت و معدن دارد و نقش بسیار کارآمد این بانک در تأمین مالی پروژه های زیربنایی و ملی و در واقع این بانک با حرکت در چارچوب یک سیستم مالی منظم نمونه است.

وی افزود: بانک صنعت و معدن تاکنون و در شرایط تحریم به خوبی عمل کرده و انتظار می رود با برداشته شدن محدودیت های ناشی از تحریم و ایجاد شرایط جدید ، نقش پررنگ تر و مؤثری را در عرصه اقتصادی کشور ایفا نماید.

وزیر امور اقتصادی و دارایی اضافه کرد: چنانچه بانک ها نتوانند وظیفة تأمین مالی خود را به انجام رسانند، کشور با مشکلات متعددی روبرو خواهد شد.

وی تصریح کرد: فشار نقدینگی بر صنایع کشور سنگینی می کند و تنگنای اعتباری ناشی از مشکلات فروش باید از میان برداشته شود، بنابراین نیاز به تقویت بانک ها از طریق افزایش سرمایه آنها وجود دارد.

به گفته طیب نیا، انتظار می رود تا در بودجه سال آینده حجم بالایی از منابع به نظام بانکی اختصاص یابد تا از این طریق بتوان به صنایع کشورمان برای رهایی از مشکلات موجود کمک شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه مفهوم بانک توسعه ای باید مورد توصیف دقیق تری قرار گیرد، تصریح کرد: این بانک ها حتی درکشورهایی با اقتصاد توسعه یافته نیز وجود دارند و از طریق اعطای تسهیلات با نرخ مناسب فعالیت می کنند.

وزیر امور اقتصادی و دارایی تصریح کرد: افزایش سرمایه بانک های توسعه ای از هر امر دیگری در کشور ضروری تر است و باید مورد توجه مسؤولان قرار گیرد.

مجمع عمومی سالیانه بانک صنعت و معدن سال منتهی به پایان اسفند ماه سال 1393 با حضور وزرای امور اقتصادی و دارایی، صنعت، معدن و تجارت، رئیس کل بانک مرکزی، معاون برنامه ریزی سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور، معاون اقتصادی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و نمایندگان وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز