کری خواهان آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد

۱۳۹۴/۰۶/۰۷ - ۱۲:۵۵:۳۲
کد خبر: ۳۱۲۳۸۴
کری خواهان آزادی زندانیان آمریکایی در ایران شد
وزیر خارجه آمریکا با انتشار بیانیه‌های خواهان آزادی تفنگدار ایرانی-آمریکایی این کشور و نیز دو تن دیگر شد که به اتهام جاسوسی و نقض قوانین کشورمان اکنون در زندان به سر می‌برند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، جان کری در بخشی از بیانیه خود خواهان آزادی جیسون رضائیان، خبرنگار روزنامه واشنگتن‌پست در تهران و سعید عابدینی نیز شده است.

وزیر امور خارجه آمریکا در بیانه خود آورده است: ما بار دیگر از ایران می‌خواهیم تا با رویکردی بشردوستانه امیر حکمتی را آزاد کند. روز شنبه (امروز) چهارمین سال بازداشت وی است. خانواده او به وی نیاز دارند. آن‌ها می‌خواهند که عزیزشان به خانه، جایی که به آن تعلق دارد بازگردد. این یک مرحله سخت است که هیچ خانواده‌ای دوست ندارد با آن مواجه شود. خانواده امیر حکمتی در مواجهه با این بی‌عدالتی مقاومت قابل توجهی را از خود نشان داده‌اند. همان‌طور که رییس‌جمهور اوباما اخیراً گفته است ما تا زمانی که امیر حکمتی به خانه باز نگشته است دست از تلاش برنمی‌داریم. من نیز به رییس جمهور برای بازگرداندن امیر به خانواده‌اش می‌پیوندم.

وزیر امور خارجه آمریکا علاوه بر این، آزادی دو شهروند آمریکایی بازداشت شده دیگر در ایران به‌علاوه رابرت لوینسون، مأمور پیشین پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) را که واشنگتن مدعی است در ایران ناپدید شده خواستار شد.

 
نظر شما