باهنر در نشست خبری:

طرح حجاب و عفاف اگر به درستی اجرا نشود بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌کند/ نباید متن برجام به صورت لایحه به مجلس ارایه شود

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۰:۱۲:۰۸
کد خبر: ۳۱۳۳۱۴
طرح حجاب و عفاف اگر به درستی اجرا نشود بین مردم و نظام فاصله ایجاد می‌کند/ نباید متن برجام به صورت لایحه به مجلس ارایه شود
نایب رییس مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: مجلس آمادگی دارد در صورتی که مرکز پژوهش ها به طرح ها ایرادات کارشناسی گرفت آن را با دقت مورد چکش کاری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محمدرضا باهنر نایب رییس مجلس شورای اسلامی در نشست خبری خود در پاسخ به سوال خبرنگار برنا در رابطه با رد قانون عفاف و حجاب توسط مرکز پژوهش های مجلس شورای اسلامی گفت: بنده در این باره اطلاع چندانی ندارم اما این طرحی است که به صورت قانون در مجلس به تصویب رسیده است و مجریان مربوطه باید آن را به بهترین شکل و با دقت تمام اجرا کنند تا حقی از کسی ضایع نشود. مجلس نیز آمادگی دارد در صورتی که مرکز پژوهش ها به این طرح ایرادات کارشناسی گرفت آن را با دقت مورد چکش کاری قرار دهد تا ایرادات آن برطرف شود؛ برای اینکه اگر این قانون به درستی اجرا نشود امکان دارد بین مردم و نظام فاصله ایجاد کند.

دبیر جامعه مهندسین در پاسخ به سوال دیگر خبرنگار برنا در خصوص صحبت های رییس جمهوری در نشست خبری مبنی براینکه تصویب متن برجام به نفع نظام و کشور نیست، تصریح کرد: در خصوص متن برجام نظرات متفاوتی وجود دارد. عده ای از نمایندگان درخواست دارند تا دولت متن برجام را به صورت لایحه به مجلس ارایه دهد و برخی دیگر نیز تنها درخواست دارند تا متن برجام به صورت گزارشی به مجلس بیاید و نمایندگان تنها آن را بررسی کنند.

وی در پاسخ به سوالی درباره‌ی تشکیل گروه 5+10 در اصولگرایان برای دستیابی به وحدت اظهار کرد: این که این گروه 5+10 باشد یا عدد دیگری چندان مهم نیست. مهم این است که به دنبال مجموعه‌ای از آقایان مورد تایید جامعتین هستیم که اصولگرایان را دعوت به همگرایی کند. تعداد 5 نفر نیز از اعضای جامعتین خواهد بود و این عدد برای این است که نظر آقای مصباحی جلب شود؛ 10 نفر نیز شخصیت حقیقی یا حقوقی از فعالان جریان اصولگرایی خواهند بود. البته ممکن است این عدد بیشتر یا کمتر شود.

وی گفت: مهم این است که به دنبال شورای هماهنگی فعالان جریان اصولگرایی تحت نظر جامعتین هستیم و در این باره تفاهم شده است.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین درباره‌ی احتمال حضور علی لاریجانی، محمد باقر قالیباف و دیگر چهره‌های سیاسی شاخص در این ترکیب خاطرنشان کرد:‌ در وزارت کشور 300 حزب مجوز فعالیت گرفتند که بیش از 200 حزب فعال نیستند و یا فعالیت محدودی دارند وتنها حدود 100 حزب فعال وجود دارد. در خانه احزاب هم مجموعا 70 تا 80 حزب شرکت کردند. به هر حال تعداد احزاب ثبت شده زیاد است اما قاعدتا همه را نمی‌شود دور هم جمع کرد. لذا ما نیز تعداد را محدود کرده‌ایم و حتی ممکن است افرادی که می‌خواهند در این شورا باشند لزوما فعال سیاسی نباشند بلکه سرمایه اجتماعی باشند؛ البته آقایان لاریجانی و قالیباف حتما جزو ظرفیت‌های اصولگرایی هستند، طرفدار دارند و حتما دعوت هستند تا نهایتا به مجموعه شورای هماهنگی برسیم که امیدواریم تا اواسط مهر این شورا تاسیس و اعلام شود.

وی با اشاره به پذیرش پروتکل الحاقی به صورت داوطلبانه از جانب دولت تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران عضو آژانس است و می بایست طبق قوانین آژانس این پروتکل را بپذیرد اما همانطور که مجلس هفتم پذیرش داوطلبانه این پروتکل را از سوی دولت رد کرد پذیرش مجدد آن نیازمند تصویب مجلس است.

باهنر ادامه داد: البته نمایندگان مجلس این اجازه را به دولت داده اند تا به منظور جلوگیری از خدشه دار شدن آرمان های نظام پروتکل الحاقی را به صورت داوطلبانه به مدت دو تا سه سال بپذیرد و اگر در این مدت مشکلی برای دولت به وجود نیامد آن زمان پذیرش پروتکل الحاقی به صورت یک طرح در مجلس به تصویب برسد.

وی ادامه داد: خوشبختانه آقایان ظریف و صالحی بلافاصله پس از پایان مذاکرات به مجلس آمدند و گزارش کامل مذاکرات دو ساله را تقدیم مجلس کردند. حتی پس از آن نیز آقایان عراقچی و تخت روانچی به عنوان مسوولین ارشد تیم مذاکره کننده بارها به کمیسیون های مجلس آمدند و به سوالات نمایندگان پاسخ دادند.

دبیر جامعه مهندسین در خصوص اختلاف نظرها بین دولت و شورای نگهبان اظهار داشت: از ابتدای انقلاب تاکنون اختلافات زیادی در مورد قانون اساسی  و تفسیر آن به وجود آمده است؛ لذا این بند به قانون اساسی اضافه شد که در این مواقع شورای نگهبان می بایست قانون اساسی را تفسیر کند و این نکته ملزم به این مسئله است که دو سوم اعضای شورای نگهبان یعنی هشت نفر از دوازده نفر به آن تفسیر رأی دهد.

وی ادامه داد: البته ما نباید در این مواقع به بن بست برسیم زیرا هر کس تفسیر متفاوتی از قانون اساسی خواهد داشت و می تواند آزادانه نظر خود را بدهد اما مهم این است که در زمان اجرا همگی پایبند به تفسیر شورای نگهبان باشند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز