لاریجانی در دیدار با رئیس اتحادیه بین‌المجالس جهانی:

اتحادیه بین‌المجالس جهانی نباید در قبال مبارزه با تروریسم منفعل باشد

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۱:۱۱:۰۶
کد خبر: ۳۱۳۳۸۰
اتحادیه بین‌المجالس جهانی نباید در قبال مبارزه با تروریسم منفعل باشد
رئیس مجلس شورای اسلامی گفت : اتحادیه بین المجالس جهانی نباید در قبال گسترش تروریسم و افراط گرایی و حمله یک کشور به کشوری ضعیف نقش انفعالی داشته باشد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا،علی لاریجانی که به منظور شرکت در چهارمین کنفرانس روسای مجالس جهان در نیویورک به سر می برد در دیدار با صابر حسین چودری رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی گفت: این اتحادیه در قبال تحولات مهم سیاسی ، اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی جهان باید نقش فعال و سازنده ای ایفا کند.

حمایت مجلس ایران از تقویت نهاد اتحادیه بین المللی برای تامین منافع ملت‌ها

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه این مطلب با مهم خواندن نقش اتحادیه بین المجالس جهانی در تحولات بین المللی بر ضرورت تقویت هر چه بیشتر ظرفیتهای این نهاد پارلمانی در مواجهه با موضوعات مهم جهانی تاکید کرد و گفت : مجلس ایران از تقویت نهاد اتحادیه بین المللی برای تامین منافع ملت‌ها و گسترش صلح و امنیت در جهان حمایت می کند .

وی ادامه داد : هزینه ای که صرف فعالیت‌های ساخت سلاح و تجهیز گروه های تروریستی می شود اگر برای رفاه و پیشرفت کشورهای هدف به کار گرفته شود اثری از افراط گرایی و تروریسم نخواهد ماند .

انتقاد از حمله غیرقانونی به یمن و نیاز مبرم مردم این کشور به امکانات اولیه

دکتر لاریجانی به حمله غیر قانونی به یمن و نیاز مبرم مردم این کشور به امکانات اولیه اشاره و تصریح کرد : اتحادیه بین المجالس با اعزام یک هیات حقیقت یاب به منطقه و بررسی راههای کمک به مردم این کشور در کاهش مشکلات آنها بکوشد.

کشورهای دارای تجهیزات نظامی و هسته ای سرمایه های خود را صرف رفاه بشری کنند

در ادامه این دیدار رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی با ابراز خرسندی از حضور هیئت ایرانی در اجلاس نیویورک ، از ایران بعنوان کشوری مهم و دارای فرهنگ و تمدن غنی یاد کرد و گفت : گروه بین المجالس جمهوری اسلامی ایران همواره مشارکت هدفمند و سازنده ای در فعالیت های این اتحادیه داشته است.

چودری افزود : جهان دوران دشواری را پشت سر می گذراند و همه کشورهای دارای تجهیزات نظامی و هسته ای اگر سرمایه های خود را صرف رفاه بشری کنند فقر و مشکلات در جهان ریشه کن می شود.

اتحادیه بین المجالس با صدور بیانیه‌ای از توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 حمایت کرد

وی خاطر نشان کرد : اتحادیه بین المجالس با صدور بیانیه ای از توافق هسته ای ایران با گروه 1+5 حمایت کرد و امیدواریم ملت ایران پس از تحمل تحریم ها در مسیر پیشرفت گام بردارند.

رئیس اتحادیه بین المجالس جهانی از جمهوری اسلامی ایران بعنوان عضو فعال این اتحادیه یاد کرد و خواستار استمرار همکاری مجلس شورای اسلامی با اتحادیه بین المجالس جهانی در حل و فصل بحرانهای منطقه ای شد.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت سید احمدرضا دستغیب ، رئیس شورای اجرایی و موید حسینی صدر دبیرکل گروه بین الملل و نیز خوشرو سفیر و نماینده دائم ایران در سازمان ملل هم به بیان دیدگاههای خود در مورد مسائل منطقه ای و بین المللی و نقش اتحادیه بین المجالس جهانی پرداختند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز