ابوعزرائیل کیست

فرشته مرگ داعش

۱۳۹۴/۰۶/۱۰ - ۱۱:۲۱:۲۲
کد خبر: ۳۱۳۳۹۰
فرشته مرگ داعش
از او با عنوان «نابودگر»، «رمبو» و «فرشته مرگ» در عراق نام برده می‌شود. اگر داعش با خشونت‌های خود هراس خود را پیشاپیش در دل عراقی‌ها افکنده است اما در میان عراقی‌هایی هم هستند افرادی که نام آنها لرزه بر اندام داعشی‌ها می‌اندازد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، از او با عنوان «نابودگر»، «رمبو» و «فرشته مرگ» در عراق نام برده می‌شود. اگر داعش با خشونت‌های خود هراس خود را پیشاپیش در دل عراقی‌ها افکنده است اما در میان عراقی‌هایی هم هستند افرادی که نام آنها لرزه بر اندام داعشی‌ها می‌اندازد.

ابو1

او به «قهرمان مقاومت» در برابر داعش تبدیل شده است. گفته می‌شود او به سبک خود می‌جنگد. تبر بر دوش می‌گذارد، شمشیر خود را در هوا می‌چرخاند و «هل من مبارز» می‌طلبد.ابو2

نامش «ایوب فالح الربیعی» است و کنیه‌اش «ابوعزرائیل». او فرمانده «کتائب امام علی»، یکی از گروه‌های شیعی که در زمره مبارزان مردمی «حشد شعبی» قرار دارد، است که علیه حضور داعش در عراق می‌جنگد. شعار او «الا طحین» است یعنی «شما را پودر می‌کنم».

او پیش‌تر عضو «ارتش مهدی» بود که رهبری آن بر عهده مقتدا صدر بود. برخی منابع او را در دهه 40  و برخی دیگر در دهه 50 از عمر خود معرفی کرده‌اند. گفته می‌شود او پیش‌تر مدرس دانشگاه بوده و در رشته تکواندو هم فعالیت کرده است. او پدر 5 فرزند است و زندگی معمولی دارد.

دیلی میل می‌نویسد: اگرچه چهره او زمخت و جدی است اما طبع شوخی دارد و بیشتر همکارانش می‌گویند او لبخند بر لب دارد. این گزارش می‌نویسد پس از اعلان عمومی آیت‌الله سیستانی برای مبارزه با داعش، ایوب به ندای آیت‌الله لبیک گفت و در نیمه ژوئن 2014 برای مبارزه با داعش عزم خود را جزم کرد. او در اولین گام به کتائب امام علی پیوست. دیلی میل می‌نویسد وقتی نبرد برای آزادسازی تکریت شروع شد، حضور «رمبوی عراق» باعث دلگرمی برای نیروهای عراقی شد. او نام خود را روی سینه سمت چپ «ابوعزرائیل» حک کرده است.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز