لاریجانی در دیدار با نایب رئیس مجلس فرانسه مطرح کرد؛

نگاه مثبت کلی به توافق هسته ای ایران با وجود برخی ایرادها

۱۳۹۴/۰۶/۱۱ - ۰۸:۲۲:۵۶
کد خبر: ۳۱۳۶۴۳
نگاه مثبت کلی به توافق هسته ای ایران با وجود برخی ایرادها
رییس مجلس شورای اسلامی در دیدار با نایب رییس مجلس فرانسه گفت: توافق هسته ای ایران و 1+5 با اینکه اشکالاتی دارد توافقی قابل قبول است و می شود به آن مثبت نگاه کرد اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث ها در مجلس ایران چه می شود

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، علی لاریجانی که برای شرکت در چهارمین دوره اجلاس روسای مجالس جهان در نیویورک به سر می برد در دیدار با نایب رئیس مجلس فرانسه مبارزه با تروریسم در منطقه را برای هر دو کشور مهم دانست و افزود : جریان تروریستی فقط به منطقه ما محدود نمی شود و خطری جهانی است.

رئیس مجلس شورای اسلامی سرمایه گذاری در بخش های نفت ، گاز و پتروشیمی را از اولویت های ایران در همکاری های اقتصادی دانست و گفت: ایران منابع وسیع نفت و گاز دارد که می تواند  همکاری در حوزه گاز برای امنیت انرژی اروپا هم  موثر باشد.

وی افزود : توافق هسته ای ایران و 1+5 با اینکه اشکالاتی دارد توافقی قابل قبول است و می شود به آن  مثبت نگاه کرد اما باید صبر کنیم تا ببینیم نتایج بحث ها در مجلس ایران چه می شود.

لاریجانی با دعوت از رئیس مجلس فرانسه برای سفر به ایران  افزود : گروه های دوستی پارلمانی دو کشور هم می توانند فعال شوند.

لورنس دامونت: توافق هسته ای فرصتی برای ارتقا روابط ایران با اتحادیه اروپا است

نایب رئیس مجلس فرانسه هم  در این دیدار توافق هسته ای را فرصتی برای بهبود روابط با اتحادیه اروپا دانست و گفت : این توافق زمینه ای برای گفتگوها  در سایر حوزه هاست.

لورنس دامونت خواستار تقویت  مناسبات  پارلمانی ایران و فرانسه شد و افزود : توسعه این روابط زمینه را برای فعالیت بخش خصوصی در دو کشور فراهم می کند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت چهارمین دور اجلاس رؤسای مجلس عضو اتحادیه بین المجالس جهان از نهم تا یازدهم شهریور با حضور 133 کشور با موضوع «صلح، دموکراسی و توسعه از نگاه مجلس» در مقر اصلی سازمان ملل در نیویورک برگزار می شود.

نظر شما