هشدار نخست وزیر مجارستان درباره موج گسترده ورود مهاجران به اروپا

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۱۲:۲۵:۲۶
کد خبر: ۳۱۴۳۶۰
هشدار نخست وزیر مجارستان درباره موج گسترده ورود مهاجران به اروپا
ویکتور اوربان، نخست وزیر مجارستان روز جمعه اعلام کرد موج ورود مهاجران به اروپا پایان ناپذیر است و اگر اتحادیه اروپا از مرزهای خود در برابر ورود سیل مهاجران حفاظت نکند، دهها میلیون مهاجر دیگر وارد این قاره خواهند شد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، اوربان در گفتگو با رادیو دولتی مجارستان گفت: «واقعیت این است که اروپا در معرض تهدید ورود موج گسترده مهاجران قرار دارد، و ممکن است دهها میلیون نفر وارد اروپا شوند. هم اکنون صحبت از صدها هزار مهاجر است، اما سال آینده صحبت از ورود دهها میلیون مهاجر به این قاره خواهدبود و این روند پایان نخواهد یافت.»

وی افزود: « ممکن است روزی فرارسد که ناگهان ببینیم که در قاره خودمان در اقلیت قرار دادیم و اکثریت جمعیت کشورهای عضو اتحادیه اروپا را اتباع خارجی تشکیل می دهند.» وی با بیان این مطلب از اتحادیه اروپا خواست از مرزهای کشورهای عضو خود در برابر ورود بی رویه مهاجران حفاظت کند.

وی در عین حال گفت مجارستان باید از مرزهای خود حفاظت کند. اوربان گفت: « اگر می خواهیم قادر به فعالیت و تحرک آزادانه در اروپا باشیم، باید از مرزهای خود حفاظت کنیم و مقررات اتحادیه اروپا در زمینه مهاجرت را در ایستگاه راه آهن واقع در شرق بوداپست نیز اجرا کنیم.»

به گزارش خبرگزاری رویترز از بوداپست، نخست وزیر مجارستان گفت بیشتر مهاجرانی که خود را به این ایستگاه رسانده اند، می خواهند به آلمان بروند، اما مجارستان نمی تواند به آنها چنین اجازه ای دهد. اگر آلمان برای آنها روادید صادر کند، اجازه خواهیم داد به این کشور بروند.»

نظر شما