آیت الله هاشمی در دیدار حرب اعتدال و توسعه:

دولت یازدهم با تغییر شیوه مذاکرات، نتیجه را به نفع مردم عوض کرد/ دولت قبل می گفت ظهور شروع شده و ما راه را هموار می کنیم

۱۳۹۴/۰۶/۱۳ - ۲۱:۰۴:۰۱
کد خبر: ۳۱۴۴۴۳
دولت یازدهم با تغییر شیوه مذاکرات، نتیجه را به نفع مردم عوض کرد/ دولت قبل می گفت ظهور شروع شده و ما راه را هموار می کنیم
آیت الله هاشمی رفسنجانی عصر امروز در دیدار اعضای شورای مرکزی حزب اعتدال و توسعه با اشاره به اهمیت به روز رسانی اطلاعات و آگاهی اعضای حزب، گفت: مسؤولین احزاب باید برنامه های مدونی در راستای افزایش سطح دانش و بینش اعضای حزب داشته باشند.

 

 

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اینکه فعالیت احزاب نباید محدود به انتخابات و صدور بیانیه به شکل محدود باشد، اظهار داشت: متأسفانه در دولت گذشته وضعیت احزاب رضایت­بخش نبود چون جریان حاکم درکشور همه امکانات را دراختیارخود گرفته بود و درهمه جا اعمال نفوذ کرده و این­گونه القاء می کردند که کار تمام شده و دوران ظهور شروع شده است و ما فقط باید راه را همواتر کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی درادامه با بیان اینکه هیچ­کس از زمان ظهورامام زمان(عج) مطلع نیست و فقط زمان آن را خدا می داند، گفت: ما فقط می توانیم درمورد نشانه ها و زمینه های ظهورامام زمان(عج) اظهارنظر کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اگر انسان ها بخواهند تغییر و تحولی درزندگیشان ایجاد شود، باید ابتدا از خود شروع کنند و سپس منتظر نصرت خداوند باشند، گفت: پیامبر اکرم(ص) که دارای شخصیتی امین و با ارزشی در جزیره العرب بودند، به اذن خداوند در 40 سالگی رسالت خود را آغاز و شروع به راهنمایی  و هدایت مردم کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی افزود: پیامبر اکرم(ص) بعد از پیوستن جمعی از انسان های شایسته به اسلام در مکه در قدم اول با  گروهی از افراد مؤثر مدینه  هم پیمان شدند و پس از فراهم شدن شرایط مدینه، از مکه به مدینه مهاجرت کردند و تمدن اسلامی را در آنجا پایه گذاری کردند که زمینه ساز توسعه و گسترش اسلام درجهان شد.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه یک چهارم جمعیت دنیا را مسلمانان تشکیل می دهند، گفت: مسلمانان در 56 کشور مستقل دنیا پخش هستند که با  اتحاد و همدلی و همچنین بهره گیری از پتانسیل و توانایی های خود می توانند، بسیاری از مشکلات خود را حل کنند و به یک قدرت فوق العاده در جهان تبدیل شوند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه احزاب زیادی در کشور داریم، خاطر نشان کرد: احزاب اگر بخواهند بخش زیادی از آرای هر انتخاباتی را به خود اختصاص دهند، باید علاوه بر ایجاد هم گرائی و ائتلاف میان احزاب همسو، فعالیت خود را افزایش و تقویت کرده و منابع مالی را برای تأمین هزینه های خود ایجاد کنند.

وی همچنین راه اندازی مجله را از ضرورت های فعالیت احزاب برشمرد و گفت: باید از مقالات محققان و نویسندگان چیره دست برای تقویت سطح علمی مجله خود استفاده کنید و تنها به فکر درج اخبار در مجلات خود نباشید.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، با تأکید بر نقش مؤثر خانم ها در جامعه و اینکه نصف جمعیت کشور را تشکیل می دهند، خدمات و حضور خانم ها را در احزاب مهم دانست و گفت: باید حضور خانم ها را در احزاب تقویت کنید، چرا که آنها استعداد بالایی دارند، همانطور که در خبرها شنیدیم که 70 درصد کنکور پزشکی را خانم ها از آن خود کردند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با تأکید بر اینکه جوانان مهم ترین عنصر تصمیم گیری در آینده کشور هستند، گفت: جوانان ایران به سرعت در حال رشد و پیشرفت هستند و باید به آنها میدان و مسؤولیت های خطیر داد تا برای اداره آینده کشور آماده شوند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ایجاد شاخه­های مختلف از جمله دانشگاهیان، بازرگانان، کارگران وغیره را در احزاب لازم برشمرد و گفت: احزاب باید آهسته و پیوسته حرکت کنند و فعالیت های خود را محدود به یک مقطع زمانی خاص نکنند.

وی به اهمیت و چگونگی شکل گیری حزب جمهوری اشاره و تصریح کرد: این حزب با فعالیت مستمر خود و گردآوری بزرگان آن زمان توانست در مدت کوتاهی مجلس و دولت را نصیب خود کند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه حزب اعتدال و توسعه بهترین عنوان را برای خود انتخاب کرده است، گفت: توسعه و اعتدال جدا از هم نیستند. توسعه بدون اعتدال نمی شود و اگر اعتدال در کار باشد، توسعه هم همراهش خواهد بود و دستیابی به توسعه همه جانبه، جز با  اعتدال در همه زمینه ها اتفاق نخواهد افتاد.      

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام به انتخابات سال 92 اشاره کرد و گفت: به رغم اینکه عمده امکانات تبلیغاتی، فرهنگی و مالی درسراسر کشور در اختیار مراکز قدرت و تصمیم گیر به نفع کاندیداهای دیگری بود، ولی کسی پیروز این انتخابات شد که راه اعتدال را در پیش گرفته بود و افکار عمومی همسو با او بود.

وی با تأکید بر اهمیت افکار عمومی در جامعه گفت: هم اکنون در شهرها و روستاهای کشور ما حدود 10 میلیون فارغ التحصیل و پنج میلیون دانشجو وجود دارد که همه اهل تفکر هستند و هر روز با انواع و اقسام وسایل ارتباط جمعی در جریان آخرین تحولات دنیا و جامعه خود قرار می گیرند و حتی افراد در دورترین نقاط کشور و روستاها هم به خوبی مسائل را تجزیه و تحلیل   می کنند و بسیار آگاه و هوشیارند.

آیت الله هاشمی رفسنجانی در بخش دیگری از سخنان خود به مسایل منطقه اشاره کرد و گفت: در حالی که ایران به برکت اهل بیت وآگاهی و اقتدار نظام امنیت مناسبی دارد، امروز شاهدیم که کشورهای سوریه، یمن، عراق، افغانستان و لیبی هر روز شاهد درگیری و انفجار هستند و مردم این کشورها به کشورهای اروپایی مهاجرت می کنند.

ایشان افزود: جوانان ناراضی، خشمگین و عصبانی خیلی آسان به جریان تروریسم عمومی ملحق می شوند و این شرایط بد متوجه همه کشورهای دنیاست.

وی با بیان اینکه ایران در این شرایط کشوری امن و آرامی است، گفت: امنیت ایران مدیون اهل بیت(ع) و مردم با شعوروصبور و اهل سنت نجیب است که همه باید از این موهبت در جهت تقویت وحدت و یکپارچگی کشور استفاده کنیم.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دربخش دیگری از سخنان خویش به مذاکرات 23 ماهه تیم هسته ای ایران اشاره و تصریح کرد: پیروزی ایران در این مذاکرات افتخار دولت تدبیر وامید است، چرا که قبلاً نیز در دولت گذشته دو دوره مذاکرات با آمریکا با وساطت سلطان قابوس با اجازه رهبری صورت گرفته بود، که نتیجه­ای نداشت اما آقای روحانی با تغییرشیوه مذاکره توانست نتیجه را به نفع ملت ایران تمام کند.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام با اظهار امیدواری به نتیجه کامل مذاکرات در ظرف 2 تا 3 هفته آینده، گفت: اگر این مذاکرات به نتیجه برسد، ایران از حق خود به خوبی دفاع کرده است که همین امر موجب اعتماد بیشتر مردم و مسؤولان می شود.

وی با بیان اینکه دولت آمریکا برای موفقیت مذاکرات خیلی جدی تر از ایران است، گفت: آنها خیلی بیشتر از ما  به توافق نیاز دارند، لذا به رغم همه کارشکنی ها  و مخالفت های جدی که این روزها در کنگره آمریکا با حمایت تبلیغاتی و مالی سنگین صهیونیست ها می­شود همه جنگ­طلبان نگران و دلواپس به نتیجه رسیدن مذاکرات هستند و به خاطر نیاز دنیا و حتی آمریکا دولت این کشور تمام تلاش­های خود را معطوف به این مذاکرات کرده است. 

آیت الله هاشمی رفسنجانی در ادامه سخنان خویش با بیان اینکه ما امروز بیشترین نقدینگی را در تاریخ ایران داریم، گفت: دولت باید از این نقدینگی که درحدود 830 هزار میلیارد تومان است در راستای رونق تولید و کسب و کار، احیا مجدد کارخانه ها و کارگاه های تولیدی استفاده کند.

وی با اشاره به اینکه حداقل 80 درصد این نقدینگی در بانک ها است، گفت: باید دولت با تدبیر و برنامه این نقدینگی را مهار کند در غیر اینصورت باعث تورم و رکود می شود و حاصل این دو چیزی جز فلاکت نیست.

رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: باید در این زمینه فکر اساسی شود ، چرا که 10 میلیون بیکار داریم که برای  جامعه اسلامی فاجعه است و زمینه ساز آسیب های اجتماعی فراوانی است.

آیت الله هاشمی رفسنجانی دربخش پایانی سخنان خویش با تأکید بر اهمیت انتخابات مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی، گفت: همه باید در این انتخابات شرکت کنیم.

درابتدای این دیدار، آقای دکتر بانک دبیر شورای اجرایی حزب اعتدال و توسعه به ارائه گزارش کاملی از فعالیت این حزب در مقاطع مختلف زمانی پرداخت. 

نظر شما
پرونده ویژه