نعمت زاده:

سهم فرش از صادرات افزایش می‌یابد

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۰:۱۸:۵۱
کد خبر: ۳۱۴۵۸۲
سهم فرش از صادرات افزایش می‌یابد
وزیر صنعت، معدن وتجارت با تاکید براینکه در صادرات کالاهای غیر نفتی، فرش از سهم خوبی برخوردار است که باید افزایش یابد، گفت: افزایش مشوق های صادراتی، برند سازی، انجام تبلیغات گسترده و تشکیل کارگروه های تخصصی می تواند علاوه بر بازار 80 میلیونی داخلی کشور، باعث افزایش سهم صادراتی فرش کشور شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نقل از شبکه اطلاع رسانی تولید وتجارت ایران، محمدرضا نعمت زاده در دیدار دست اندکاران صنعت فرش افزود: علاوه بر انجام اقدامات لازم برای توسعه بازار داخلی فرش و ایجاد انگیزه های لازم بر استفاده آن در آحاد مردم، باید به فراسوی مرزها نیز توجه داشته باشیم و سهم خود را در صادرات فرش دستباف افزایش دهیم.

وی با اشاره به تشکیل کار گروه های تخصصی در حوزه فرش گفت: یک از کارگروه ها می تواند ؛ کارگروه تدوین مقررات و آیین نامه ها و اصلاحات آن باشد که با تصویب مجلس شورای اسلامی و دولت، کار صادرات فرش را تسهیل و روان تر می کند همچنین ایجاد کارگروه تبلیغات در رسانه های خارج از کشور با همکاری صاحب نظران می تواند برای این صنعت موثر باشد.

نعمت زاده همچنین برایجاد سایت تخصصی جهانی فرش به منظور معرفی و عرضه تجارت الکترونیکی فرش تاکید کرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت، هنر - صنعت فرش را مردمی ترین و تاریخی ترین صنعت ایران دانست و گفت: نباید این هنر- صنعت دولتی شود و در این راستا بخش خصوصی و تشکل های فرش باید فعالانه عمل کنند.

نعمت زاده همچنین گفت: باید به دنبال رضایت مشتری باشیم که اگر فرش ما خوب به فروش برسد و بازار پیدا کند، همه ارکان تولید و تجارت فرش از بافنده تا تاجر سود خواهند برد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت درباره مشکلات مطرح شده از سوی صادرکنندگان فرش گفت: بخشی از مشکلات از جمله افول اقتصاد برخی از کشورها و بحران های جهانی از دسترس ما خارج است اما برخی از مشکلات در اختیار ما قرار دارد که باید با همراهی هم در رفع آنها بکوشیم.

وی با تاکید بر لزوم فعال شدن اتحادیه های صادراتی فرش گفت: درباره نمایشگاه های خارجی و تبلیغات، حاضر به همراهی هستیم و بخش خصوصی خود نیز باید مشارکت داشته باشد.

برپایه این گزارش ؛ رییس مرکز ملی فرش ایران در ابتدای این نشست با اشاره به برخی رخدادهای مثبت در ماه های اخیر در حوزه فرش دستباف، از همراهی و توجه وزیر صنعت، معدن و تجارت به این هنروصنعت تقدیر کرد.

حمید کارگر گفت: ثبت جهانی 10 منطقه جغرافیایی فرش ایران، قرار گرفتن لغو تحریم واردات فرش ایران به آمریکا در توافق وین و نیز تملک ساختمان قدیمی شرکت سهامی فرش ایران از سوی مرکز ملی فرش ایران در کنار نامه نگاری ها و پیگیری های مستمر وزیر صنعت، معدن و تجارت، از جمله اتفاقات مثبت ماه های اخیر است.

براساس این گزارش ؛ در این نشست صادرکنندگان فرش دستباف ایران به طرح دیدگاه های خود در حوزه های مختلف مرتبط با این هنروصنعت پرداختند که مهمترین آنها شامل لزوم تبلیغات هوشمندانه و گسترده در خارج از کشور، ضرورت تداوم معافیت مالیات بر ارزش افزوده فرش، نیاز به برقراری مجدد مشوق های صادراتی، ضرورت دعوت از آمریکاییان برای سفر به ایران، تقویت مرکز ملی فرش ایران و افزایش بودجه آن به ویژه در حوزه تبلیغات، ضرورت فهرست شدن نمایشگاه های معتبر برون مرزی و تعیین و تاییید صلاحیت شرکت کنندگان در این نمایشگاه ها و ایجاد یک پایگاه جامع اینترنتی برای فرش ایران بود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز