دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام:

دخالت نظامیان در کار حزبی صحیح نیست

۱۳۹۴/۰۶/۱۴ - ۱۲:۳۹:۳۹
کد خبر: ۳۱۴۶۹۷
دخالت نظامیان در کار حزبی صحیح نیست
محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا در رابطه با دخالت یا عدم دخالت نظامیان و نیروهای مسلح در سیاست تاکید کرد: دخالت نظامیان در بحث های جناحی کار بسیار نادرستی است و باید از آن جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در ابتدای نشست خبری خود ضمن قدردانی اعضای مجمع از هیات دولت به مناسبت هفته دولت اعلام کرد: این هفته فرصت خوبی برای ارایه کارنامه دو ساله دولت بود؛ هم در بحث دیپلماسی و مذاکرات هم در بخش اقتصاد و آرامشی که در این دو سال در کشور به وجود آمده است و تلاش دولت مورد تقدیر مجمع تشخیص مصلحت نظام است.

محسن رضایی در باره جلسه امروز مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت:در این جلسه مجمع دو قانون مورد بررسی قرار گرفت که یکی از این قانون ها قانون پیشگیری از وقوع جرم در کشور بود. امروز یکی از عوامل بروز جرایم در ایران زمینه های وقوع جرم از قبیل بیکاری یا تنش های اجتماعی است. می شود

وی تصریح کرد: کاری کرد که جامعه امن تری داشته باشیم به این شرط که پیشگیری از جرم را جدی بگیریم. قانونی در مجلس تصویب شد که با قانون اساسی تناقض داشت و به درخواست شورای نگهبان برای بررسی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع شد و ما هم با درخواست از رهبری برای تغییر مفاد دیگری غیر از مفاد مورد اختلاف و تایید ایشان این قانون را بررسی کردیم.

 این عضو ومجمع تشخیص مصلحت نظام اظهار کرد: در بررسی این قانون دو مورد مورد بررسی قرار گرفت؛ یک تعریف از پیشگیری از جرم چیست؟ و دو شورای پیشگیری از جرم را چه کسانی و تحت چه اختیاراتی تشکیل دهند. قرار شد نهادهایی مانند نهاد ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر جزو این شورای پیشگیری باشند و ما در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام تشکیل این شورا را به تصویب رساندیم اما وظایف و اختیارات این شورا مورد بحث های بسیار زیادی قرار گرفت و به خاطر تفاوت نظرات دولت و قوه قضاییه قرار شد پس از بررسی در کمیسیون در جلسه بعدی مورد بررسی قرار گیرد.

محسن رضایی در ادامه گفت: قانون دیگری که امروز در جلسه تشخیص مصلحت نظام بررسی شد قانون رسیدگی و اعلام دارایی های مسوولین کشور بود. در این قانون ما سعی کردیم قانون مجلس را گسترش بیشتری دهیم که علاوه بر رسیدگی بر دارایی ها بتوانیم دارایی ها را به صورت عمومی هم اعلام کنیم. البته قسمت اعلام عمومی فقط در کمیسیون بررسی و تایید شده و باید دید در صحن علنی مجلس چگونه در مورد آن تصمیم گیری می شود.

محسن رضایی با اشاره به شرایط فعلی کشور گفت : سیاست منزوی کردن ایران توسط آمریکا با شکست روبرو شد. آن ها از ترس بمب اتم اسلامی که خودشان آن را ساخته و پرداخته بودند ناچار شدند با ما بر سر میز مذاکره نشسته و در پایان هم دروازه ها را به روی ما بگشایند. آنقدر که این بمب اتم را به دروغ بزرگ کرده بودند خودشان هم باورشان شده بود.

 وی افزود:بعد از فعال شدن سایت های هسته ای به دستور رهبر انقلاب برخی کشورها تبلیغات گسترده ای راه انداخته بودند که ایران در حال ساخت بمب اتم است که تمامی این سخنان دروغی بیش نبود و در پایان تنها به خارج شدن ایران از انزوای سیاسی انجامید.

وی تصریح کرد: در دولت جدید هم تیم مذاکره کننده حرفه ای وارد شد که در پایان مذاکرات ایران یک سری امتیازات داد و یک سری امتیازات هم گرفت. از جمله امتیازاتی که ما گرفتیم این بود که ما امروز هسته ای هستیم و همچنین محاصره ایران هم شکسته شده است.

  دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به عهد شکنی آمریکاییها گفت: باید توجه داشت آمریکایی ها از رفتارهایشان یک عقب نشینی کوتاه مدت داشتند زیرا برخی از آن ها می گویند ما منتظریم در این پانزده سال حکومت ایران ساقط شود و با جانشینان آن ها مذاکره کنیم. عده ای اعتقاد دارند که ما در این پانزده سال در پی راستی آزمایی حرف های ایران هستیم و برخی هم می خواهند چکش تحریم ها را بر روی سر ما حفظ کنند.

  وی در ادامه گفت: در رابطه با لفظ برگشت پذیری تحریم ها آمریکایی ها با این حربه سعی در ایجاد یک فضای ناامن برای سرمایه گذاران خارجی در ایران دارند که در اقتصاد به آن ریسک سرمایه گذاری سیستماتیک می گویند. این فضا باعث می شود هیات های تجاری اروپایی از ترس بازگشت تحریم ها سرمایه گذاری مطمئنی در کشور انجام ندهند.

محسن رضایی با اشاره به مواضع و تحرکات اخیر عربستان در منطقه گفت: تحرکات عربستان سعودی در منطقه نشان می دهد که این کشور و برخی کشورهای عربی منطقه سعی در تجزیه کشورهایی از قبیل سوریه و عراق دارند. یکی از نشانه های این طرح اشغال چاه های نفت نخجیر می باشد که این چاه ها متعلق به کویت است اما مدتی است که به اشغال عربستان درآمده. عربستان با اشغال این چاه ها چند هدف را دنبال می کند. یک هدف ایجاد تغییر در حکومت کویت می باشد و هدف دیگر دسترسی به جنوب عراق و ناصریه است. عربستان پس از ناکامی از دسترسی به بغداد به کمک نیروهای تکفیری اکنون سعی در تصاحب جنوب عراق، جنوب یمن و کویت دارد.

وی افزود :ما دوستانه به عربستان می گوییم که ناامنی ها در منطقه کافی است و باید با هم تعامل داشته باشیم زیرا این ناامنی ها باعث ایجاد عقب افتادگی در جهان اسلام و ایجاد تفرقه و نفاق می شود.

محسن رضایی در پاسخ به سوال خبرنگار خبرگزاری برنا در رابطه با دخالت یا عدم دخالت نظامیان و نیروهای مسلح در سیاست تاکید کرد: دخالت نظامیان در بحث های جناحی کار بسیار نادرستی است و باید از آن جلوگیری شود.

محسن رضائی در رابطه با سخنان اخیر رهبری در رابطه با گزافه گویی های برخی مقامات امریکاییها گفت:  پاسخگویی در سیاست را یک نوع مبارزه دانست و گفت: اگر پاسخ مناسبی به دشمنان در قبال گزافه گویی هایشان داده نشود این عدم پاسخگویی به معنای تایید سخنان آنان می باشد.

محسن رضایی در رابطه با سخنان اخیر درباره نظارت استصوابی شورای نگهبان گفت: باید آرامش در جامعه قبل از انتخابات حفظ شود زیرا تجربه ثابت کرده با این دعواهای لفظی نظام از مواضع قانونی خود کوتاه نخواهد آمد. دولت، شورای نگهبان، وزارت کشور و هر کدام از ارگان های دخیل در انتخابات وظایفی دارد که ما در سیاست های کلی به آن پرداخته ایم. در کشور ما تا زمانی که رهبری و ولایت فقیه باشد ما هیچ بن بستی نخواهیم داشت.

نظر شما