گزارش تصویری سران حزب نازی آلمان

سران حزب نازی آلمان + عکس

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۱:۵۵:۳۸
کد خبر: ۳۱۵۰۶۹
سران حزب نازی آلمان + عکس
حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان دربارهٔ این پرونده گوش دادن راهنما·اطلاعات(به اختصار: ان اس د آ پ) (به آلمانی: Nationalsozialistische Deutsche Arbeiterpartei) که معمولاً با نام حزب نازی نیز شناخته می‌شود. یک حزب سیاسی بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۴۵ بود. قبل از تبدیل به حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان به نام حزب کارگران آلمان (به اختصار: DAP) فعالیت می‌کرد که در سال ۱۹۲۰ تغییر نام داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، حزب سوسیالیست ملی کارگران آلمان که معمولاً با نام حزب نازی نیز شناخته می‌شود. یک حزب سیاسی بین سال‌های ۱۹۱۹ تا ۱۹۴۵ بود. قبل از تبدیل به حزب ملی کارگران سوسیالیست آلمان به نام حزب کارگران آلمان فعالیت می‌کرد که در سال ۱۹۲۰ تغییر نام داد. آخرین رهبر حزب آدولف هیتلر، صدراعظم و پیشوای آلمان بود. وی در سال ۱۹۳۳ به دست رئیس جمهور وقت آلمان پاول فون هیندنبورگ به صدراعظمی منصوب شد. ایدئولوژی‌های کلی حزب تاکید بر شکست کمونیسم، لیبرالیسم بود. حزب نازی بر قدرت متمرکز در یک دولت و یک حزب واحد تاکید می‌کرد، همچنین تاکید بر خلوص نژادی ملت آلمان از اهداف کلی حزب به شمار می‌رفت.

1.آدولف هیتلر  (زادهٔ ۲۰ آوریل ۱۸۸۹ – درگذشتهٔ ۳۰ آوریل ۱۹۴۵) رهبر کاریزماتیک حزب ملی سوسیالیست کارگران آلمان (حزب نازی) بود. او بین سال‌های ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ صدر اعظم آلمان و از ۱۹۳۴ به بعد، هم‌زمان در مقام پیشوای رایش آلمان بزرگ نیز حکومت کرد. هیتلر در ۲۹ آوریل ۱۹۴۵ در روزهای پایانی نبرد برلین با اوا براون که برای سال‌های طولانی معشوقهٔ او بود ازدواج کرد. در ۳۰ آوریل یعنی یک روز پس از ازدواجش، به همراه همسرش خودکشی کرد.

2.پاول یوزف گوبلس (زاده ۲۹ اکتبر ۱۸۹۷ - درگذشته اول مه ۱۹۴۵) سیاست‌مدار ناسیونال سوسیالیست آلمانی که از ۱۹۳۳ تا ۱۹۴۵ وزیر رایش برای تبلیغات و روشنگری مردم بود. او از نزدیک‌ترین دوستان و همکاران آدولف هیتلر بود و شهرت او تا حد زیادی ناشی از خطابه‌های پرشور و تبحرش در سخن‌وری بود.او حتی وقتی شکست آلمان در جنگ قطعی شده بود، به هیتلر وفادار ماند و نهایتاً پس از ورود ارتش سرخ به برلین در ۱ مه ۱۹۴۵ خودکشی کرد. وی به هنگام مرگ تنها ۴۸ سال داشت.

3.هرمان ویلهلم گورینگ(زاده ۱۸۹۳ - درگذشته ۱۹۴۶) از برجسته‌ترین چهره‌های حزب نازی در آلمان بود. وی در خلال جنگ جهانی دوم به عنوان فرمانده نیروی هوایی آلمان نازی به خدمت پرداخت.گورینگ در ۱۹۳۵ فرمانده لوفت وافه (نیروی هوایی آلمان) شد.. عدم موفقیت لوفت وافه، وسعت گرفتن حملات هوایی متفقین بر آلمان، و اعتیاد گورینگ را از عوامل سقوط وی دانسته‌اند. گورینگ تا سال ۱۹۴۵ او کم و بیش همهٔ پست‌ها و نفوذ خود را از دست داده بود.هرمان گورینگ در همین سال، پس از پایان جنگ و شکست آلمان، در دادگاه نورنبرگ محاکمه و به اعدام با طناب دار محکوم شد.او در سال ۱۹۴۶ و پیش از آن که هنگام اعدامش فرا رسد، در زندان خودکشی کرد.

4.هاینریش هیملر (زاده ۷ اکتبر ۱۹۰۰ - درگذشته ۲۳ مه ۱۹۴۵) فرمانده اِس اِس و یکی از بانفوذترین افراد آلمان نازی. او اِس اِس و سازمان‌های وابسته به آن را رهبری می‌کرد.آدولف هیتلر بعدها او را به فرماندهی ارتش جاگزین (Replacement Army) و قائم مقام اداره تمام رایش سوم منصوب کرد. هیملر یکی از مردان مقتدر آلمان نازی و مسئول اصلی هولوکاست است.در آخرین روزهای جنگ، هیتلر فرماندهی دو سپاه از ارتش آلمان (Army Group Upper Rhine و Army Group Vistula) را به هیملر محول کرد. چون او به اهداف مرد نظر نرسید، هیتلر او را از این مقام ار کنار کرد. او، که متوجه حتمی بودن شکست آلمان شده بود، سعی کرد با متفقین غربی‌ها وارد مذاکره شود. هیتلر در آوریل ۱۹۴۵، با اطلاع از این اقدام، هیملر را از تمام مناصبش خلع کرده و دستور دستگیریش را صادر کرد. هیملر سعی کرد پنهان شود،ولی نیروهای بریتانیائی او را دستگیر کردند. او، بعد از شناخته شدن هویتش، در زمان بازداشت خود کشی کرد.

5.برتولد کنراد هرمان آلبرت اشپر  مشهور به آلبرت اشپِر (زاده ۱۹ مارس ۱۹۰۵، مانهایم - درگذشته ۱ سپتامبر ۱۹۸۱، لندن) معمار آلمانی و وزیر تسلیحات و تولید نظامی رایش سوم در بخشی از جنگ جهانی دوم بود. او پیش از تصدی وزارت، معمار ارشد آدولف هیتلر بود.وی در سال ۱۹۴۲ به عنوان وزیر تسلیحات آلمان نازی برگزیده شد. او موفق شد تولیدات جنگی آلمان را با وجود بمباران‌های مخرب و عظیم متفقین افزایش دهد. پس از پیروزی متفقین در جنگ جهانی دوم، اشپر اسیر و در دادگاه نورنبرگ محاکمه شد. او پس از جنگ و در دادگاه نورنبرگ، به خاطر نقشش در حکومت رایش و خصوصاً برای استفاده از کار اجباری از مردم کشورهای تحت اشغال، به ۲۰ سال زندان محکوم شد. او بیشتر مدت محکومیت خود را در زندان اشپانداو در برلین غربی گذراند. او در ۱۹۸۱ در حین بازدید از لندن درگذشت.

6.اریش برنفنگر (به آلمانی: Erich Bärenfänger) (زاده ۱۲ ژانویه ۱۹۱۵ - مرگ ۲ می ۱۹۴۵) یک ژنرال آلمانی در دوره رایش سوم بود. وی نشان شوالیه صلیب آهنین با برگ بلوط و شمشیر را به خاطر شجاعت فوق العاده در میدان نبرد و لیاقت در فرماندهی از پیشوا دریافت کرد. برنفنگر در روزهای پایانی جنگ جهانی دوم از فرماندهان نیروهای مدافع برلین در مقابل نیروی کمونیست شوروی بود.برنفنگر که یک ناسیونال سوسیالیست متعصب بود، روز دوم می در برلین به همراه همسر خود خودکشی کرد تا تسلیم نیروهای آلمانی به متفقین را نبیند.

7. یوزف مِنگِله (به آلمانی: Josef Mengele) (تولد ۱۶ مارس ۱۹۱۱ گونزبورگ - مرگ ۷ فوریه ۱۹۷۹ برزیل) پزشک، انسان شناس و افسر آلمانی اس اس بود. لقب وی در بین اسیران زندانهای آلمان نازی فرشته مرگ (عزرائیل) بود.

در جریان جنگ جهانی دوم، مِنگِله ۲۱ ماه پزشک اردوگاه معروف آشویتس شد. او در همین ۲۱ ماه تحقیقات فراوانی بر روی اسرای این اردوگاه که همگی محکوم به مرگ بودند انجام داد.مِنگِله بعدها، وقتی آلمان هیتلری در جنگ شکست خورد به برزیل فرار کرد و تا آخر عمر مخفیانه زندگی کرد. او در دادگاه‌های معروف نورنبرگ به عنوان جنایتکار جنگی شناخته شد اما هیچگاه مجازات نشد.

 

نظر شما