روزنامه تایمز آف اسرائیل:

رژیم اشغالگر قدس در مرز اردن حصار هوشمند می سازد

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۳:۱۳:۵۳
کد خبر: ۳۱۵۱۴۱
رژیم اشغالگر قدس در مرز اردن حصار هوشمند می سازد
روزنامه تایمز آف اسرائیل نوشت: بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر و موشه یعلون، وزیر جنگ اسرائیل قرار است روز یکشنبه آغاز ساخت و ساز حصار هوشمند چند میلیارد شکلی در مرز جنوبی سرزمین های اشغالی با اردن را اعلام کنند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا این روزنامه صهیونیستی، در حال حاضر یک حصار مجهز به حسگرهای بسیار پیچیده در نیمه شمالی مرز اردن واسرائیل وجود دارد ونیروهای ارتش اسرائیل نیز مرتبا در آن منطقه گشت می دهند. این حصار از ضلع شمالی دریای مرده تا تقاطع سه جاده از اسرائیل، اردن و سوریه در نزدیکی دریایچه طبریه امتداد دارد. اما 235 کیلومتر از مرز جنوبی دریای مرده همچنان بدون حصار است.

کابینه امنیتی اسرائیل در اواخر ژوئن ساخت 30 کیلومتر حصار جدید را به تصویب رساند. هزینه کل این پروژه حدود 3 میلیارد شکل معادل 765 میلیون دلار برآورد شده است. نتانیاهو این هفته بودجه ساخت 30 کیلومتر نخست این حصار را که بالغ بر 250 میلیون شکل (64 میلیون دلار) می شود، به تصویب رساند.

مقامات ارتش اسرائیل به چند دلیل توجه خاصی به مرز جنوبی معطوف کرده اند. حضور روز افزون پناهندگان سوری در اردن احتمال فعالیت گروههای جهادی سوری در مرز اسرائیل را افزایش داده است. علاوه بر آن می توان به افزایش فعالیت جهادیها به ویژه دولت اسلامی [گروه تکفیری صهیونیستی داعش] در نزدیکی صحرای سینا اشاره کرد و در آخر اینکه اسرائیل قرار است سال آینده یک فرودگاه منطقه ای بزرگ در 200 متری مرز اردن افتتاح کند.

نظر شما