با صدور پیام‌های جداگانه‌ای؛

روسای مجالس کویت، سوریه و گرجستان توافق هسته‌ای را به لاریجانی تبریک گفتند

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۳:۴۸:۵۷
کد خبر: ۳۱۵۱۷۰
روسای مجالس کویت، سوریه و گرجستان توافق هسته‌ای را به لاریجانی تبریک گفتند
روسای مجالس کویت، سوریه و گرجستان در پیام‌های جداگانه‌ایی به رئیس مجلس شورای اسلامی توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 را توافقی تاریخی و موفقیتی عظیم برای همه دانستند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، روسای مجالس کویت، سوریه و گرجستان در پیام‌های جداگانه‌ایی به رئیس مجلس شورای اسلامی توافق هسته‌ای میان جمهوری اسلامی ایران و گروه 1+5 را توافقی تاریخی و موفقیتی عظیم برای همه دانستند.

محمد جهاد اللحام رئیس مجلس سوریه در پیام خود ضمن تبریک به دولت و ملت ایران به مناسبت امضای این توافق‌نامه آن را پیروزی دیپلماسی و استراتژی ایران با پایبندی به حق ملت ایران برای دستیابی به انرژی صلح‌آمیزی هسته‌ای دانسته است.

وی در بخشی از پیام خود تصریح کرده است: «در واقع این توافقنامه تاریخی، مرحله فشار غرب و اقدامات خصمانه دولت‌های استعمارگر غربی و همدستان‌شان رد منطقه در غالب صهیونیستم و واپس‌گرایی را پشت سر گذاشت و مرحله جدیدی را پدید آورد که حاکی است از تعاون و گفت‌وگو بین کشورها براساس احترام متقابل، که البته قدرت ایران و صبر و پایداری مردم ایران این امر را به آنان تحمیل نمود. بدون تردید آنچه که جمهوری اسلامی ایران به انجام رساند، ضربه مهلکی بود بر سازمان‌ها و دولت‌هایی که برای جلوگیری از آن عربده‌ سر می‌دادند، عربده‌هایی که از تل‌آویو شروع شد و در بعضی از پایتخت‌های همسایه همچنان ادامه دارد».

رئیس مجلس سوریه در پایان تاکید کرده است این دستاورد تاریخی نوید دوران جدیدی سرشار از خیر، برکت و قدرت برای جمهوری اسلامی ایران، منطقه و محور مقاومت خواهد بود.

مرزوق علی الغائم رئیس مجلس کویت نیز در پیام خود به دکتر علی لاریجانی آورده است: «توافق تاریخی و نهایی پیرامون پرونده هسته‌ای ایران که بین جمهوری اسلامی ایران و کشورهای گروه 1+5 در وین پایتخت اتریش به امضا رسید موجب شادمانی همه ما شد زیرا پژواک آن باعث نزدیکی و مودت ملت‌های منطقه و افزایش تلاش‌ها برای ثبات منطقه و تحقق بخشیدن به اهداف و آرزوهای ملت‌هایمان برای کسب توسعه و رفاه و شکوفایی بیشتر می‌گردد.»

داوید اوسوپاشویلی ریئس مجلس گرجستان نیز ضمن ابراز خرسندی از امضای توافق‌نامه هسته‌ای میان ایران و 1+5 تصریح کرده است: «در واقع برنامه جامع اقدام مشترک در بردارنده موفقیت عظیمی برای همه طرفین بود. اجازه دهید کمال خرسندی خود را از این نکته که طرفین به اتفاق آراء دست یافته و یک مسئله پیچیده را منحصرا از طریق گفت‌وگو و همکاری حل کردند بیان نمایم. قویا معتقدم که توافق حاصله نشان از گام مهمی به سوی صلح بین‌المللی، همکاری و پیشرفت بود که یک فرصت برجسته برای منطقه و جهان خلق می‌کند، اطمینان دارم که اقدامات بعدی تحت برنامه جامع اقدام مشترک به آرامی پیش رفته و پیشرفت بیشتر، صلح و شکوفایی مداوم برای مردم کشور دوست ایران را در بر خواهد داشت.»

نظر شما