افق روشن همکاریهای تهران - برلین؛

٢ هیئت اقتصادی آلمان برای بررسی زمینه‌های همکاری به ایران می‌آیند

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۴:۵۲:۵۵
کد خبر: ۳۱۵۲۰۴
٢ هیئت اقتصادی آلمان برای بررسی زمینه‌های همکاری به ایران می‌آیند
معاون امور بین الملل و بازرگانی وزیر نفت از سفر دو هیئت اقتصادی از دو ایالت دیگر آلمان به ایران ظرف کمتر از ٢٠ روز آینده خبر داد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، امیرحسین زمانی نیا در حاشیه دیدار امروز (یکشنبه ١٥ شهریورماه) وزیر نفت با نیلز اشمید، وزیر اقتصاد ایالت بادن – وورتمبرگ و هیئت همراه به خبرنگار شانا گفت: قرار است ظرف کمتر از ٢٠ روز آینده هیئتهای اقتصادی دو ایالات دیگر آلمان نیز به ایران سفر کنند.

 وی با بیان این که یکی از اهداف سفر این ایالتها به ایران، معرفی کردن صنایع و توانمندیهای آنهاست، تصریح کرد: شرکتهای ایالت بادن – وورتمبرگ در زمینه های ساخت ماشین آلات و تجهیزات تخصص دارند که قرار شد شرکتهای آنها برای همکاری برای ساخت ١٠ قلم کالای اساسی مورد نیاز صنعت نفت به مسئول حمایت از صنایع داخلی نفت معرفی شوند.

زمانی نیا افزود: بهینه سازی مصرف انرژی و مشارکت شرکتهای آلمانی با شرکتهای ایرانی برای ساخت تجهیزات را دیگر محور دیدار امروز عنوان کرد.

وزیر نفت نیز پس از دیدار امروز گفت: شرکتهای آلمانی و ایرانی می توانند مذاکرات خود را تا پیش از لغو تحریمها آغاز کنند تا قرارداد بین آنها بلافاصله بعد از برداشته شدن تحریمها امضا شود.

گفتنی است، ایالت بادن - وورتمبرگ (به آلمانی Baden-Württemberg) یکی از شانزده ایالت آلمان است. پایتخت این ایالت شهر اشتوتگارت است؛ بادن - وورتمبرگ با مساحتی حدود ۳۵٬۷۵۲ کیلومتر مربع، سومین ایالت بزرگ آلمان به‌شمار می‌آید.

 بادن ‌- وورتمبرگ پس از تأسیس در عرض چند سال به یکی از ایالتهای پیشر‌فته آلمان بدل شد. درآمد متوسط شاغلان در این ایالت، به‌طور نسبی بالاتر از سایر ایالتها است و نرخ بیکاری، در فوریهٔ سال ٢٠٠٨، با ٤,٥ درصد، پائین‌ترین نرخ بیکاری در آلمان بود. این ایالت، به ویژه در رشته‌های فن‌آوری‌های صنعتی و توسعه و تحقیق، یکی از مبتکرترین مناطق اروپاست؛ میزان هزینه‌هایی که در بادن‌- وورتمبرگ صرف پژوهش و تحقیق می‌شود، بالاتر از میزان آن در کل اروپاست؛ تولید ناخالص داخلی این ایالات بیش از ٣٤٠ میلیارد یورو در سال ٢٠٠٩ بوده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز