وزیر نفت:

میزان انرژی صنایع با مشارکت آلمان کاهش می‌یابد

۱۳۹۴/۰۶/۱۵ - ۱۵:۰۶:۴۸
کد خبر: ۳۱۵۲۱۴
میزان انرژی صنایع با مشارکت آلمان کاهش می‌یابد
وزیر نفت گفت: علاقه مندیم میزان مصرف انرژی را با کمک شرکتهای آلمانی در ایران کاهش دهیم.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، بیژن نامدار زنگنه در پایان دیدار با نیل اشمیت وزیر اقتصاد و دارایی ایالت بادن وورتمبرگ آلمان افزود: در این دیدار دو طرف علاقه مندی خود را برای کاهش شدت انرژی در صنایع ایرانی نشان دادند و با توجه به اینکه ایالت بادن وورتمبرگ یکی از ایالتهای صنعتی آلمان و پیشگام در ماشین سازی به معنای عام و خودرو سازی به معنای خاص است، امیدواریم از تجربیات و فناوری های این کشور استفاده کنیم.

وی افزود: وزیر اقتصاد و دارایی و فعالان اقتصادی ایالت بادن وورتمبرگ برای حضور در بازار منطقه و ایران علاقمند هستند. همچنین  در این دیدار سیاستهای جدید ایران در بخش های اقتصادی در ذیل اصل 44 قانون اساسی و همچنین سیاستهای بخش انرژی و نفت و گاز ایران تشریح شد.

زنگنه با بیان اینکه به طرف آلمانی تاکید کردیم برای دور جدید حضور در بازار ایران باید با شرکتهای ایرانی قراردادهای مشارکت و همکاری امضا کنند خاطر نشان کرد: این شرکتها می توانند علاوه بر بازار ایران، به بازار بزرگ منطقه نیز خدمات ارائه دهند.

وزیر نفت افزود: البته وزارت نفت پیش از تحریمها هم با شرکتهای مهم و تاثیر گذار این ایالت همکاری داشت.

وی در پایان گفت: قرار شد شرکتهای طرفین، مذاکرات اقتصادی و قراردادهای حقوقی خود را جلو ببرند و تنها زمان موثر شدن قراردادها، بعد از لغو تحریمهای ایران باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز