وزیر اقتصاد:

همکاری ایران و چک در گذشته به صفر رسید

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۱۲:۵۹:۳۱
کد خبر: ۳۱۵۶۱۲
همکاری ایران و چک در گذشته به صفر رسید
وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: برغم اینکه در گذشته همکاری های اقتصادی ایران و جمهوری چک چشمگیر بوده اما در سال های اخیر به شکل معناداری کاهش یافته و در حال حاضر به سمت صفر میل کرده است.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، علی طیب نیا که پس از دیدار با وزیر خارجه جمهوری چک در جمع خبرنگاران سخن می گفت ، افزود: در سفری که اوایل سال جاری به جمهوری چک داشتیم شاهد اراده مسئولان جمهوری چک برای گسترش همکاری های دو کشور بودیم.

وی گفت : در همان سفر موافقتنامه اجتناب از مالیات مضاعف میان دو کشور به امضا رسید و مذاکرات امضای سایر موافقت نامه های کلیدی هم اغاز شد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی ادامه داد: با مسئولان جمهوری چک تدوین سند نقشه راه همکاری های اقتصادی های دو کشور را اغاز کرده ایم و امیدواریم در آینده ای نزدیک این سند آماده شود و با علاقه موجود در مسئولان دو کشور همکاری های اقتصادی دو کشور افزایش یابد و به جایگاه گذشته خود نزدیک شود.

وزیر امور خارجه جمهوری چک نیز با بیان اینکه در ایران فضای خوبی برای توسعه همکاری ها میان دو کشور وجود دارد ، گفت: به این موضوع خیلی خوش بین هستیم و ما می توانیم در بخش های مختلف صنعتی به ایران پیشنهاد های خوب و جالبی بدهیم و امیدواریم این همکاری ها افزایش یابد.

نظر شما