بعیدی نژاد در نشست صمیمی با خبرنگاران:

تیم مذاکره‌کننده خود را جدا از بدنه مجلس نمی‌داند

۱۳۹۴/۰۶/۱۶ - ۲۳:۵۲:۴۴
کد خبر: ۳۱۵۷۸۷
تیم مذاکره‌کننده خود را جدا از بدنه مجلس نمی‌داند
عضو ارشد تیم مذاکره کننده هسته ای کشورمان گفت: تمام تحریم ها در روز اجرای تفاهم نامه باید لغو گردد و تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت در مقابل اظهارات غرب سکوت نخواهد کرد .

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبر گزاری برنا حمید بعیدی‌نژاد مدیرکل سیاسی و بین‌المللی وزارت خارجه در نشست امروز خود با خبرنگاران ضمن تاکید بر صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه نباید در برابر اظهارات غربی ها سکوت کنیم بیان کرد: تیم مذاکره کننده هسته ای و دولت پایبند به تمام تفاهم نامه و اسناد امضا شده است و ودر روز اجرای برجام تمام تحریم ها باید لغو شود.

وی در ادامه درباره ورود مجلس به مسئله برجام افزود: دولت و تیم مذاکره کننده خود را هیچگاه جدا ازبدنه مجلس نمی داند و تاکید دارد مجلس باید در این مسیر مشارکت فعال داشته باشد، همچنان که آقای بروجردی به نمایندگی از مجلس در جلسات شورای امنیت حضور فعال داشتند.

بعیدی نژاد در باره رد برجام از سوی مجلس اظهار کرد: اینکه برجام به مجلس شورای اسلامی برود و در آنجا رد ویا تصویب و یا مجلس اساسآ نباید به مسئله برجام وارد نشود مورد نظر دولت نبوده بلکه باید بعنوان اساس قانون کشور در رآس قرار گیرد.

وی در خصوص شیطنت برخی از رسانه ها و صاحبان بلافاصله در مورد صحبت های  مقام معظم رهبری در نوع ورود مجلس تصریح کرد: بیانات ایشان بسیار روشن و واضح بود که اظهار داشتند  مجلس چه تصمیمی در نحوه  و تصویب برجام  اجرا خواهد کرد من دخالتی نمی کنم.

عضو ارشد مذاکره‌کننده هسته‌ای ایران تاکید کرد: مسئله برجام در مجلس  اصولابحث سیاسی و در گیری جناحی نیست بلکه یک بحث کارشناسی و فنی است که می‌توان با تعاملات بیشتر بین تیم مذاکره کننده و مجلس شورای اسلامی  مسئله برجام به نتیجه خواهد رسید و مجلس مخالف برجام نیست.

 رییس تیم کارشناسی مذاکره کننده ایران درباره صحبت های جلیلی در مجلس گفت: تمام سعی و تلاش ما در وزارت امور خارجه تمرکز بر روی تفاهم نامه هسته ای در وین است ولی با این حال در همه جا برای گفتگو و مشارکت در مباحثات برجام آمادگی خواهیم داشت.

 

 

 

 

نظر شما