اظهار امیدواری «امین‌زاده» برای تصویب هرچه سریع‌تر قانون جامع داوری

۱۳۹۴/۰۶/۱۷ - ۱۰:۱۶:۵۴
کد خبر: ۳۱۵۹۳۳
اظهار امیدواری «امین‌زاده» برای تصویب هرچه سریع‌تر قانون جامع داوری
معاون حقوقی رئیس‌جمهور گفت: ان‌شاءالله قانون جامع داوری که مراحل نهایی خود را در قوه قضائیه طی می‌کند هرچه سریع‌تر به تصویب برسد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، الهام امین‌زاده در آئین افتتاحیه مرکز داوری اتاق تعاون ایران که صبح امروز در هتل بزرگ تهران برگزار شد، اظهار کرد: آنچه که در آینده انتظار می‌رود این مرکز به ثمر برساند، امنیت، سرعت و دقت در رسیدگی به اختلافاتی است که در بخش تعاون وجود دارد. لذا افتتاح مرکز داوری جای بسیار تبریک دارد تا بخش تعاون ما به مطلوبیت لازم که همان 25 درصد است، برسد.

وی ادامه داد: سرعت، دقت و امنیت یکی از مولفه‌هایی است که باید ایجاد شود، زیرا در اقتصاد مقاومتی این موضوع مطرح می‌شود.

امین‌زاده یاد آور شد: ما قوانین مختلفی را در سال‌های 76 و 79 در بحث داوری بین‌المللی داریم و اگر قانون جامع داوری در آینده تصویب شود ما می‌توانیم شاهد این باشیم که مردم قبل از اینکه به مراجع قضایی مراجعه کنند، مشکلات خود را از طریق نهادهای داوری و میانجی‌گری حل کند.

امین‌زاده یادآور شد: اکنون لایحه جامع داوری مراحل نهایی خود را در قوه قضائیه طی می‌کند و ان‌شاءالله بتوانیم وقت داوری را در قانون جامع داشته‌ باشیم.

معاون حقوقی رئیس‌جمهور ادامه داد: بسیار خوشحالیم که یکی از مصادیق حقوق شهروندی که بحث امنیت اقتصادی و رفاه اقتصادی است در اتاق تعاون در حال شکل‌گیری است.

امین‌زاده در پایان گفت: امروز دسترسی به دادرسی عادلانه که در مرکز داوری به وقوع می‌پیوندد در حوزه حقوق شهروندی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.

نظر شما