معاون سیاسی وزارت امور خارجه کره جنوبی در دیدار با عراقچی:

همکاری ایران و کره جنوبی به زودی وارد مرحله جدید می‌شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۱ - ۲۲:۱۴:۲۰
کد خبر: ۳۱۷۷۷۸
همکاری ایران و کره جنوبی به زودی وارد مرحله جدید می‌شود
معاون وزیر خارجه کشورمان از آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای ایجاد مکانیسم گفت‌وگوهای حقوق بشری با کره‌جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، کیم هونگ کیون معاون امور سیاسی وزیر امور خارجه کره جنوبی که برای برگزاری نشست مکانیسم مشورتی در سطح معاونان وزارت امور خارجه دو کشور به تهران سفر کرده است، با عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌المللی وزیر امور خارجه دیدار و درباره آخرین تحولات مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و هم‌چنین مذاکرات هسته‌ای شش جانبه در شبه جزیره کره گفت‌وگو کردند.

عراقچی در این دیدار با اشاره به روابط سنتی و پایدار دو کشور از بدو برقراری روابط دیپلماتیک، ابراز اطمینان کرد که با توجه به روند مثبت و پیشرفت توافقات حاصله در چارچوب برجام، شاهد گسترش بیش از پیش روابط تهران و سئول در تمامی زمینه‌ها باشیم.

او هم‌چنین آمادگی جمهوری اسلامی ایران را برای ایجاد مکانیسم گفت‌وگوهای حقوق بشری به منظور تقویت شناخت متقابل دو کشور و مکانیزم‌های حقوق بشری یکدیگر ابراز کرد.

کیم هونگ کیون نیز گفت: کشورش همواره از مذاکرات جمهوری اسلامی ایران و 1+5 حمایت کرده و ابراز اطمینان کرد که همکاری‌های جمهوری اسلامی ایران و کره جنوبی به‌زودی در همه زمینه‌ها وارد مرحله جدیدی شود.

وی با استقبال از پیشنهاد عراقچی درباره گفت‌وگوهای حقوق بشری، در خصوص حضور فعال شرکت‌های کره‌یی در ایران، ابراز امیدواری کرد که شرایط بهتری برای سرمایه‌گذاری شرکت‌های کره‌ای در کشورمان فراهم شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز