افزایش دو برابری معاملات بازار برق بورس انرژی

۱۳۹۴/۰۶/۲۲ - ۱۴:۵۹:۳۲
کد خبر: ۳۱۸۱۴۸
افزایش دو برابری معاملات بازار برق بورس انرژی
در معاملات امروز یکشنبه 22 شهریور 94 در بازار برق بورس انرژی 5,979 مگاوات برق به ارزش 46 میلیارد و 167 میلیون ریال مورد معامله قرار گرفت که این میزان نسبت به روز معاملاتی گذشته، افزایش بیش از 2 برابری را نشان می دهد.

به گزارش گروه اقتصادی خبرگزاری برنا، به نقل از گروه خبر و تحلیل بازار برق کارگزاری مبین سرمایه، میانگین وزنی قیمت (میانگین وزنی کل معاملات روزانه نماد های معامله شده در بازار برق بورس انرژی) در معاملات امروز با نزول مواجه شد و کاهش 1.2 درصدی را به ثبت رساند.

براساس میانگین وزنی قیمت ها پس از چند روز ثبات و استراحت در محدوده 388 هزار ریال، در معاملات امروز روندی نزولی به خود گرفت و موفق به عبور از مقاومت 385 هزار ریال شد؛ عاملی که می تواند اعتبار روند نزولی امروز را تقویت کند حجم بالای معاملات همزمان با این روند بود که حائز اهمیت می باشد.

در معاملات امروز بازار برق بورس انرژی، در سررسیدهای باقی مانده از شهریور ماه با توجه به محدودیت حجم عرضه از سوی نیروگاه ها و تقاضای بالا در سمت خرید، رقابت خریداران منجر به افزایش نسبی در قیمت ها شد، اما در سررسیدهای مهر ماه در انتهای بازار با افزایش حجم عرضه از سوی نیروگاه ها، قیمت ها با کاهش مواجه شدند.

احتمال تداوم روند نزولی قیمت ها با توجه به افزایش ظرفیت نیروگاه ها و ورود نیروگاه های جدید دور از ذهن نیست البته باید دید که نیروگاه ها تا چه قیمتی حاضر به فروش برق خود هستند.

اقتصام(1) 9141**1558

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز