فتاحی در گفت‌وگو با برنا:

مردم از هیات‌های خارجی استقبال می‌کنند به جای آنها صحبت نکنید/ مذاکرات در دولت گذشته ذره‌ای پیشرفت نداشت

۱۳۹۴/۰۶/۲۳ - ۱۰:۳۴:۱۸
کد خبر: ۳۱۸۴۲۱
مردم از هیات‌های خارجی استقبال می‌کنند به جای آنها صحبت نکنید/ مذاکرات در دولت گذشته ذره‌ای پیشرفت نداشت
نماینده مردم ارومیه در مجلس گفت: مردم از حضور سران کشورهای اروپایی به ایران استقبال می کنند. امروز مردم با استفاده از ابزارهای ارتباطی مختلف که در دسترس‌شان است همه دنیا را می‌بینند، دنیا کوچک‌تر از این است و لازم نیست بعضی‌ها از تریبون‌های مختلف به نام مردم حرف بزنند.

عابد فتاحی نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی ایران در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی برنا در ارتباط با کمیسیون بررسی برجام گفت: مذاکره تیم ما با 1+5 یک مذاکره تاریخی بوده است و با قدرت می‌گویم که تیم ما در این زمینه کاملا موفق بوده است. به همین خاطر هر کسی حق انتقاد دارد ولی حق توهین ندارد. زیرا تیم مذاکره کننده مورد وثوق مقام معظم رهبری و مردم است. قطعا باید با کسانی که می‌خواهند الان که نزدیک انتخابات مجلس و خبرگان است از برجام و مسائل پیرامون آن سوءاستفاده کنند برخورد شود.

فتاحی با اشاره به حرکت تیم مذاکره کننده ایران در چارچوب سیاست‌های مقام معظم رهبری گفت: سیاست‌های کلی دولت روحانی در داخل و خارج از کشور یک سیاست معتدل و به نفع کشور ایران است، ما در لوزان و وین چیزی را از دست نداده‌ایم و هرگونه توهین به تیم مذاکره کننده واقعا جای تأسف و تأثر دارد.

وی ادامه داد: بعد از این توافق ما با دنیا وارد فاز جدیدی خواهیم شد و به راحتی می‌گویم که انشاءالله توافق لوزان و وین برای کشور و مردم ما مایه برکت خواهد بود و در واقع مردم ایران این پیروزی  را به دست آوردند چون آن‌ها بودند که بیکاری و گرانی‌ها را تحمل کردند، در واقع مردم ایران این پیروزی‌ها را در قالب ظریف‌ها، عراقچی‌ها و غیره به ما هدیه کردند و به همین خاطر نباید از کمیسیون ویژه برجام بهره برداری سیاسی صورت گیرد.

فتاحی ضمن اشاره به عدم تخصص نمایندگان عضو کمیسیون بررسی برجام گفت: نمایندگان مجلس و همینطور مقام معظم رهبری تنها اختیار بررسی تخصصی برجام را به این افراد داده‌اند نه چیز دیگر، این افراد  باید با تیم مذاکره کننده صادقانه صحبت کنند و بررسی‌های خود را بر اساس داده‌های فوق‌العاده ارزشی و تخصصی باید برای مجلس تهیه کنند و ورود به حاشیه برای آن‌ها جایز نیست.

رییس فراکسیون اهل سنت مجلس شورای اسلامی در خصوص عملکرد دولت گذشته گفت: ما مطلقا مسئله دولت گذشته را فراموش نکرده‌ایم. مذاکرات در زمان آن‌ها حتی ذره‌ای هم پیشرفت نداشت.  نتیجه مذاکرات این است که امروز شما می‌بینید و دولت روحانی پرونده هسته‌ای ایران را در مقابل چشمان تمام عالم و کشورهای دنیا گذاشت و به دنیا نشان داد که ایران محور شرارت و تروریسم نیست.

مردم ما از چیزی نمی ترسند، بعضی‌ها به جای مردم صحبت نکنند.

این نماینده اصلاح طلب در باره افرادی که نسبت به حضور هیات‌های اروپایی انتقاد دارند و حضور آن‌ها را مایه وحشت مردم می‌دانند گفت: مردم ما از چه چیزی می ترسند؟ چیزی به نام وحشت وجود ندارد و مردم از حضور سران کشورهای اروپایی به ایران استقبال می کنند. امروز مردم با استفاده از ابزارهای ارتباطی مختلف که در دسترس‌شان است همه دنیا را می‌بینند، دنیا کوچک‌تر از این است و لازم نیست بعضی‌ها از تریبون‌های مختلف به نام مردم حرف بزنند.

وی گفت: امروز مردم ایران روابط حسنه می‌خواهند، پیشرفت و ترقی می‌خواهند، مهار بیکاری، رفع گرانی‌ها ، صلح  و می‌خواهند توان ایران را به رخ دنیا بکشند. این توافق باید اتفاق می‌افتاد چون ما معتقد به جنگ نیستیم ما معتقدم به مذاکره هستیم و به شما قول می دهم در عرض ده پانزده سال آینده ایران به عنوان پنج قدرت جهان در دنیا مورد توجه تمام مردم دنیا قرار خواهد گرفت.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز