دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۰:۳۰:۵۶
کد خبر: ۳۲۰۰۰۳
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی درگذشت آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت
دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی با صدور پیامی درگذشت عالم مجاهد، مرحوم آیت‌الله خزعلی را تسلیت گفت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، در ابتدای این پیام آمده‌است: با نهایت تأثر و تألم، ضایعه درگذشت عالم جلیل‌القدر، فقیه بصیر، خطیب شهیر، حافظ قرآن و نهج‌البلاغه، استاد آیت‌الله شیخ ابوالقاسم خزعلی یار دیرین و صدیق امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی (مدظله العالی) که عمر گرانمایه خود را در روشنگری و بسط و نشر فرهنگ و معارف  اسلامی و پاسداری از کیان نظام و انقلاب اسلامی، سپری کرد را به مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی)، جامعه اسلامی، حوزه‌های دینی، ملت قدرشناس و خانواده گرانقدر ایشان، بویژه همکار شریف سرکار خانم دکتر کبری خزعلی، تسلیت عرض می‌کنیم.

در ادامه تاکید شد: آیت‌الله خزعلی، فقیهی وارسته، حافظ دین و قرآن نهج‌البلاغه شناسی شایسته، عالمی آگاه به اقتضائات و مسائل روز، حامی و مروج ولایت مطلقه فقیه، دشمن‌شناس و مبارز خستگی ناپذیر با خط نفاق و الحاد، سالهای طولانی عمر پربرکت خود را، وقف اسلام و مسلمین نمود. چه آنگاه که پا در رکاب و همراه با امام خمینی (ره) بر علیه طاغوت رزمید و سختی زندان و سالهای تبعید را به جان خرید و چه آنکه پس از پیروزش انقلاب در خدمت به استواری نظام و انقلاب در مسئولیتهای خطیر عضویت در مجلس خبرگان قانون اساسی و خبرگان رهبری (سه دوره متوالی) و شورای نگهبان قانون اساسی، ایفای وظیفه نمود.

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: بیش از نیم قرن وعظ و خطابه و روشنگری برای تنویر افکار عمومی و آگاهی بخشیدن به مردم و جوانان از جریانهای التقاطی و الحادی و افراطی و روشنفکری غیردینی» حاکی از مشی متعهدانه و خدمات خالصانه این فقیه بصیر به انقلاب، ایران و ملت قدرشناس بود.

در پایان این پیام اظهار شد: آن عالم وارسته، برغم کهولت و بیماری عاشقانه در راهپیمایی‌ها و همنوایی با مردم سلحشور و دلگرمی دادن به آنان خود را، متعهد می‌دانست و هوشمندانه نقشه‌ها و توطئه‌های دشمن و استکبار جهانی را  نقش برآب می‌کرد. بار دیگر، ضمن عرض تسلیت، برای آن عالم مرحوم، اجر جزیل و برای خاندان مکرم ایشان صبر و اجر از درگاه احدیت متعال، خواهانیم.

نظر شما