مشاور فرمانده کل سپاه:

برنامه دشمن هدف قرار دادن استقلال کشور است/ مسئولین دقت کنند، حرفی نزنند که فضای رخنه و نفوذ آمریکا باز شود

۱۳۹۴/۰۶/۲۷ - ۱۲:۲۵:۲۸
کد خبر: ۳۲۰۰۸۱
برنامه دشمن هدف قرار دادن استقلال کشور است/ مسئولین دقت کنند، حرفی نزنند که فضای رخنه و نفوذ آمریکا باز شود
مقدم فر اظهار داشت: مشکل ما و آمریکا مشکل هستی شناسانه است، آنها با هستی جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، یا آنها باید تغییر کنند و یا ما باید عوض شویم که این غیر ممکن است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، سردار حمید‌رضا مقدم‌فر مشاور فرمانده کل سپاه در پیش‌خطبه‌های نماز جمعه امروز 27 شهریور ماه تهران گفت: موضوع امروز کشور نفوذ است، این موضوع باید تبیین شود نفوذ دشمن در دو حوزه است، حوزه اول مردم و حوزه دوم مسئولان هستند، البته نفوذ دیگری نیز در کار است که آن نفوذ در منطقه و کم کردن معنویت  ایران اسلامی در منطقه است. 

وی ادامه داد: نفوذ دارای ویژگی هایی است، که مهم‌ترین آن که دشمن از آن استفاده می کند معنادار و جهت‌دار کردن مذاکرات هسته‌ای به نفع خود است تا بتواند آن را به یک فرصت برای رسیدن به اهداف خود تبدیل کند. آنها می خواهند برجام  و مذاکرات را بعنوان پلی برای وارد شدن به ایران قرار دهند ، راه نفوذ نباید باز شود.
 
وی افزود: بعد فرهنگی و سیاسی نفوذ هم بسیار مهم است زیرا هر دو جنبه زیرساختی دارد. آنها به خوبی می‌دانند اگر بتوانند فکر و اندیشه مردم را تغییر دهند به پایه‌های نظام ضربه زده‌اند، همچنین نفوذ در مراکز تصمیم‌گیری می تواند سرعت رسیدن به هدف را افزایش دهد، نفوذ نباید روحیه انقلابی مردم و مسئولین را از بین ببرد. 
 
سردار مقدم‌فر خاطر نشان کرد: اصلی ترین نقطه قانونی حرکت دشمن نفوذ و هدف قرار دادن آزادی و استقلال کشور است و این هدف را با کمک همفکران خود در داخل کشور دنبال می‌کند پس ما باید مراقب خط نفوذ در حلقه‌های مدیریتی کشور باشیم. جریان نفوذ در جمهوری اسلامی ایران جدید نیست و به سال‌های 60 و 61 برمی گردد و ایران تجربه مقابله تمام عیار با این مسئله را دارد.

وی افزود: فتنه نفوذ جدید و قدیم تفاوت و شباهت هایی دارد. از شباهت‌های نفوذ قدیم و جدید در این است که اهداف کلام هر دو یکی است. هر دو نفوذ دنبال تغییر حوزه‌های مدیریتی نظام هستند. در هر دو نفوذ از عناصر آلوده به نفاق استفاده می‌شود.

سردار مقدم فر در ادامه تصریح کرد: در دهه‌های 60 نفوذ دشمن ماهیتی فیزیکی داشت، اما نفوذ امروز تلاش می کند با استفاده از چهره‌های داخلی که رویکرد غرب گرایانه دارد استفاده کند و روحیه انقلابی مردم را تغییر دهد، آخرین تفاوت پروژه نفوذ در گذشته و حال نفاق می باشد. ما امروز شاهد جریان نفاق در نظام هستیم، نفوذ فیزیکی گذشته عمدتا توسط منافقین بود اما منافقین جدید شکل تازه‌ای گرفته‌اند که در نظام وجود دارند.
 
مشاور فرمانده کل سپاه در پایان خاطر نشان کرد: آمریکا شیطان بزرگ است. مشکل ما و آمریکا،‌ مشکل هستی شناسانه است ، آنها با هستی جمهوری اسلامی ایران مشکل دارند، یا آنها باید تغییر کنند و یا ما باید عوض شویم که این غیر ممکن است. ما بر مبنای قرآن پیش می‌بریم و نه ظلم می‌کنیم و نه ظلم می‌پذیریم. آرمان‌های ما تا قیامت تغییر نمی کند، مسئولین باید دقت کنند تا حرفی نزنند که فضای رخنه و نفوذ آمریکا باز شود.
نظر شما