کمالوندی در گفت وگوی ویژه خبری:

موضوع پارچین یکی از محورهای صحبت با آمانو

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۰۹:۲۹:۲۰
کد خبر: ۳۲۱۱۸۵
موضوع پارچین یکی از محورهای صحبت با آمانو
این بحث ها برای خنثی کردن تبلیغات مطرح شده در این زمینه در چند سال گذشته موثر و خوب بود .

به گزارش  گروه سیاسی خبرگزاری برنا، بهروز کمالوندی" درباره بازدید آمانو، مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از سایت پارچین و اینکه آیا این بازدید به دعوت سازمان انرژی اتمی و از پیش هماهنگ شده بود یا نه؟ گفت: آمانو از صبح دیدارهای مفصلی با دکتر صالحی، ظریف و رئیس جمهور و اعضای کمیسیون برجام داشت و مسایل زیادی درباره نقشه راه مطرح شد. 
 
وی ادامه داد: از جمله موضوعاتی که مدام مطرح می شود اتهاماتی است که در رابطه با سایت پارچین زده می شود بنابراین از فرصت استفاده شد و با دعوت از آمانو، آن بخش هایی از این سایت و مناطقی که نزدیک به سد است و جاده ای که در نتیجه سیلاب های گذشته نشست کرده است و ماشین آلاتی که آنجا بود و تبلیغات منفی شده بود که ایران در آنجا در حال انجام تغییرات است مورد بازدید قرار گرفت. بنابراین بازدید تشریفاتی برای شخص آمانو تدارک دیده شد و وی از نزدیک دید و البته قضاوت خود را بعداً اعلام می کند . 
 
کمالوندی افزود : این اقدام برای خنثی کردن تبلیغات مطرح شده در این زمینه در چند سال گذشته موثر و خوب بود . 
 
وی در پاسخ به این پرسش که آیا دوباره نیاز به بازدید از پارچین وجود دارد ؟ گفت : اصلا بنای ما بر بازرسی از سایت های نظامی ما نبوده و نخواهد بود و این مورد هم استفاده از فرصت و اینکه یک مهمان عالی رتبه جمهوری اسلامی ایران از نزدیک آن را ببیند، بود . 
 
کمالوندی افزود: به آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردیم که اجازه بازرسی از سایت های نظامی خود را نمی دهیم و این را بارها مطرح کردیم اما اتهاماتی که از سال های گذشته مطرح کردند باید رفع شود . 
 
سخنگوی سازمان انرژی اتمی اضافه کرد : حدود 12 تا 13 سال است که سوالاتی مطرح است و ما در سال های مختلف همکاری کردیم و در سال 92 هم بین آمانو و صالحی سند همکاری امضا و 16 موضوع، مطرح و پاسخ داده شد . 
 
کمالوندی گفت: اعلام کردیم که باید پایانی برای این سوالات وجود داشته باشد و نمی توانیم این روند را سال های زیادی ادامه دهیم . 
 
وی افزود: پایان دادن به این نوع بررسی ها، سوالات و ابهامات در رابطه با مسایل گذشته نقشه اصلی راه است و هنگامی که برجام اجرا شود وارد فاز جدید می شویم . 
 
کمالوندی با تاکید بر اینکه دفتر بحث گذشته باید یکبار برای همیشه بسته شود گفت : این موضوع در کمیسیون برجام و همچنین نزد مقامات کشور از جمله رئیس جمهور ، وزیر امور خارجه و رئیس سازمان انرژی اتمی مطرح شد و امیدواریم پرونده این موضوع 13 ساله را یکبار برای همیشه ببندیم. 
 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز