رئیس کمیسیون ویژه برجام تشریح کرد؛

کمیسیون برجام در راستای تکمیل زحمات تیم مذاکره کننده قدم برمی‌دارد

۱۳۹۴/۰۶/۳۰ - ۱۵:۰۴:۴۵
کد خبر: ۳۲۱۳۹۴
کمیسیون برجام در راستای تکمیل زحمات تیم مذاکره کننده قدم برمی‌دارد
علیرضا زاکانی گفت: کمیسیون برجام برای دستیابی به اطلاعات مربوط به توافق محرمانه، قطعا به تیم هسته‌ای فعلی اعتماد داشته و به آنها رجوع کرده و خواهد کرد و بر همین اساس نیازی به اظهارنظر آمانو در این باره نداشت.

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری برنا، زاکانی رئیس کمیسیون ویژه بررسی برجام مجلس،‌ با اشاره به حضور یوکیا آمانو در کمیسیون برجام گفت: در این جلسه، ما پنج انتظار نمایندگان مردم و یک خط قرمز مهم را با مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی مطرح کردیم و از اول هم قرار نبود از وی درباره توافق محرمانه ایران و آژانس چیزی بپرسیم، به عبارت دیگر کمیسیون برجام، آمانو را برای اتمام حجت دعوت کرده بود؛ نه ارائه مفاد توافق محرمانه.

وی افزود: کمیسیون برجام برای دستیابی به اطلاعات مربوط به توافق محرمانه، قطعا به تیم هسته‌ای فعلی اعتماد داشته و نامه ای هم در این خصوص قبلا به آقای صالحی نوشتیم و بر همین اساس نیازی به اظهارنظر آمانو در این باره نداشتیم.

زاکانی با اشاره به این نکته که کمیسیون برجام در راستای در راستای تکمیل زحمات تیم مذاکره کننده، رفع اشکالات احتمالی و کسب اطمینان از لغو تحریم ها قدم برمی‌دارد، اظهار داشت: اعضای کمیسون در دیدار با آمانو به روشنی به وی یادآور شدند که خواهان برخورد غیرسیاسی، فنی و شفاف آژانس با مسئله هسته‌ای ایران هستند.

وی افزود: به آقای آمانو و همراهانش این نکته را متذکر شدیم که توقع ما این است که آژانس نه‌تنها نسبت به حفظ اطلاعات هسته‌ای ایران قدم بردارد، بلکه در راستای توسعه این فناوری و تسهیل تحقیق و توسعه دانش هسته ای نیز وظیفه خود را دنبال کند.

زاکانی افزود: انتظار دیگری که از آمانو داشتیم و به روشنی با وی در میان گذاشتیم، لزوم تلاش بیشتر آژانس در جهت خلع سلاح هسته‌ای جهانی و آغاز آن از منطقه غرب آسیا و شمال آفریقا بود.

رییس کمیسیون ویژه برجام در پایان گفت: خط قرمز مهم خود نسبت به مسایل دفاعی و امنیتی و حفظ عزت بالای ایران اسلامی را نیز به آمانو گوشزد نمودیم.

نظر شما